Spring naar bijdragen

Aankoop Grand Cherokee 5,9I


Recommended Posts

ik ben vanplan om mijn koreaan te vervangen door een grand cherokee 5.9i  op lpg.

zou 213.000 kilometer hebben gelopen en stamt uit 1998.

heeft iemand welicht nog tips waar ik absoluut op moet letten.

bedankt alvast mike

Ik zou in ieder geval letten op het draaien van korte bochten bij bijvoorbeeld voor en achteruit inparkeren, of 8-jes draaien op een parkeerterrein. Let dan op of deze geen gekke geluiden maakt, tikken ,bonken, happen of spinnen. Ik heb dit sinds kort geleerd door de forums af te lopen en internet te bestuderen. Dit is een redelijke eerste test voor een hoop euvels die aan de orde zouden kunnen zijn, met name steekassen, aandrijfassen, voor en achter diffrentieel en zelfs de tussenbak. Als je iets vreemds hoort of voelt is dit zeker een reden tot nadere inspectie.

 

Ik heb dezelfde, qua auto fantastisch. een echte auto.

 

Veel succes toekomstige jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben vanplan om mijn koreaan te vervangen door een grand cherokee 5.9i  op lpg.

zou 213.000 kilometer hebben gelopen en stamt uit 1998.

heeft iemand welicht nog tips waar ik absoluut op moet letten.

bedankt alvast mike

 

Let op hoe het blok klinkt. Er zijn liefhebbers geweest die hun 5.9 netjes bereden maar er zijn ook genoeg eigenaren geweest die hun 5.9 behoorlijk aftrapten.

Ook de automaat kan wel eens wat kuren vertonen vooral bij mensen waarbij de 5.9 als werkpaard werd gebruikt.

 

Verder is het gewoon net als Russisch roulette. Je moet er gewoon mazzel mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de auto op lpg niet aangekocht.

het is er een op benzine geworden heb bochten gedraaid goed naar de moter geluisterd en de automaat schakeld vloeiend.

dus nu alleen de mazzel nog.

ik heb er een heel goed gevoel bij.

bedankt voor de info.

mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...