Jump to content

cleaneddy

Forum member
  • Posts

    54
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

cleaneddy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Heb in principe een akkoord, dus onder voorbehoud is hij verkocht. Nog even geen slotje.
  2. Ulicoten, Baarle-Nassau of in de buurt van Rotterdam. Hij staat nu in baarle-nassau, maar ik kan hem eventueel meenemen naar mijn werk, ligt eraan waar je vandaan moet komen.
  3. Te koop, bullbar/grille guard voor Jeep grand cherokee ZJ, past op modellen 1993 t/m 1998. Moet een beetje bijgewerkt worden (de lak), maar sluit en past precies op de ZJ.(is voor de ZJ gebouwd)
  4. Sorry voor deze zeer late reactie, ik heb ze in den bosch gehaald. Maar een collega van me had ook al een setje meegenomen bij dezelfde zaak. Als je wil kan je een setje krijgen van me. Ik zal morgen het adres opzoeken en even posten. groetjes Ed
  5. Oke dan, Gaan we het weekend maar doen dan, ik laat wel even weten hoe het is gegaan. Groetjes Ed
  6. Hey AB, Ik weet dat het een oud topic is, maar ik heb een vraag. Die remzadels oplassen; kan dit gewoon met normale elektrodes? Ik had het idee dat het een legering was. Welke las methode heb jij toegepast ?, want mijn zadels zijn exact hetzelfde ingesleten. Alvast bedankt groetjes ED
  7. Dat klopt, maar ik had niet echt resultaat verwacht, ik ben niet echt een soldeer kampioen. Dus ik was blij verrast met mijn resultaat. Met name natuurlijk dat de dynamo weer laaide.
  8. Ik heb de pcm eraf gehad, normaal kun je die open schroeven, maar bij de 5.9 of misschien alle '98 ers is dit een U die dichtgedrukt is zegmaar. Ik zag op best veel sites op internet dat bij de pcm de contacten naar de stekker (solderingen) weleens raar willen doen of zelfs scheuren. Dit is ook het geval van de computer in het dashboard (VIC), dat ding die die vervelende storingen aangeeft. Maar goed, ik dat ding open gesloopt (wel een beetje netjes natuurlijk) en die contacten na gelopen en die waarvan ik twijfelde heb ik een soldeer puntje gegeven. Dit heb ik ook bij de VIC gedaan, deze is veel makkelijker te solderen. NU KOMT IE, beiden terug gezet, ik had al heel lang de storing "coolant censor bad" en deze storingsmelding was tot mijn verbazing in eens weg, ik snel meten op de accu polen voordat de accu weer leeg was en ik had 13,9 volt. Yipieh hij laait weer. Dus er zat wel degelijk een fout of storing in de PCM. Alleen op die vervelende VIC geeft ie nu aan dat de "4x4 switch service" nodig heeft, maar dit kan kloppen want die hendel heb ik een paar keer gebruikt om bij die VIC te komen. Ik ben benieuwd hoelang dit goed gaat, maar voor die vervelende piepen en storingsmeldingen is de contacten nalopen op de VIC misschien wel een goede TIP. groetjes ED
  9. Beste Jeepers, Mijn altenator laait niet bij, een veel voorkomend probleem is dat de computer (pcm) dan een defect heeft. Eerst heb ik koolborstels vernieuwd, de ouwe waren zo goed als weg, dus dit was het euvel dacht ik. Maar nee, niks. Toen dacht ik misschien toch de pcm, dus een externe spanningsregelaar erin gezet, nog niks. De lagers van de alternator zijn goed, kan geen mankementen in het huis of anker ondekken, nieuwe borstels en een nieuwe spanningsregelaar, nog steeds niks. Iemand suggesties. bvd Ed
  10. He Patzj, Ik had pas een soort gelijk probleem, maar bij mij was het stuurhuis kapot. Ik zou eerst even checken of vragen voordat je misschien voor niets een stuurbekrachtigingspomp erop zet.(check mijn topic stuurbekrachtiging stuurt maar naar 1 kant) Word de boel heet als je gereden hebt. groeten Ed
  11. Nou, het tweede hands stuurhuis zit erop, alles werkt weer zoals het hoort, het was dus duidelijk een kapot stuurhuis en de stuurpomp van de stuurbekrachtiging werkt dus prima. Heerlijk, inparkeren met 1 vingertje, geen gekke geluiden en nu maar hopen dat dit zo blijft. Vooraf dacht ik, wat een helse klus het zou worden. Maar dit valt reuze mee, hij is alleen zwaar, het terug plaatsen zou je eigenlijk met z'n tweeen moeten doen tot er een of twee bouten in zitten. 1. pitmanarm losmaken. ( 1 bout met borgpen, poullietrekker erop, klap met een hamer en los is hij)( laat je wielen recht staan) 2. luchtfilter verwijderen.(dan kan je er makkelijk bij) 3. stuurstang loshalen.( 1 borgstift met schroefdraad en je kunt hem zo eraf glijden. is telescopisch) 4. hogedrukslang en retour leiding loshalen. ( bakkie eronder, komt aardig wat olie uit) 5. stuurhuis loshalen. ( drie grote bouten, zitten bij je voorwiel, kun je zo bij) De rest spreekt voor zich in omgekeerde volgorde, nu binnenkort maar op me gemak die oude reviseren. groetjes Ed
  12. hoi allemaal, Ik ga nu voor het stuurhuis, is er iemand die nog een stuurhuis heeft voor een zj 98, dan hoor ik dit graag. Ik had er een gevonden op marktplaats, maar deze kost 150,00, niet wetende of deze een beetje goed is. Als ik een andere erop heb zitten, ga ik de pomp die eraf komt reviseren (proberen). Eigenlijk wil ik er dan een koeler bij monteren, maar ik weet niet of daar speciale koelers voor op de markt zijn of dat ik zelf een koeler met bevestiging moet fabriceren. Iemand suggesties of ervaring hiermee. alvast bedankt.
×
×
  • Create New...