Spring naar bijdragen

Vervangen V-Bak En Tussenbak Olie


Recommended Posts

Ik moet de olie van de versnellingsbak en tussenbak vervangen. Nu heb ik al onder de TJ gelegen en gekeken maar twijfel een beetje voor ik er aan begin, hoe hangt de V-bak eronder?

 

Er zit dus die beschermplaat met 6 bouten aan de chassisbalken en dan nog 4 boutjes aand e voorkant in het midden op de beschermplaat aan de v-bak vast voorzover ik kan zien. Kan ik die allemaal gewoon loshalen en blijft alles dan hangen of moet ik de bak ondersteunen als ik die plaat eronderuit wil halen en de de bak niet op m'n neus wil hebben?

 

En waar zit de vuldop voor de v-bak? Is dat de plug die ik zie net onder de koppelingscilinder, erg makkelijke plek voor het bijvullen dan lol. Ik ben niet zo moeilijk dus flikker het net zo makkelijk van bovenaf erin via de v-pook als ik maar het goede punt heb waar de olie er ergens uitloopt ten teken dat ie vol is hahaha :whistle:  ;)  ;) ;)  ;)  ;)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Thanks, Ga er zsm mee aan de slag. Ik moet ook de keerring van de pinion as van het voordiff vervangen dus als die binnen is kruipen we onder de wagen.

 

Loopt de oilie bij het leegmaken dan overigens op die plaat? Veel ruimte is er niet om iets van een trechtertje ertussen te frotten om de olie op te vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net de olie vervangen. Pluggen kwamen gellukig allemaal zo los en gewoon via de gaten in de plaat in een bak laten lopen. Bijvullen met een kleine literfles met tuit.

 

Uit de V-bak kwam een grijzige, melkachtige, substantie :huh:  :huh:  :ohmy:  :ohmy: gelopen !? Water bij de olie en/of 160.000 kilometer niet vervangen, maar goed. Gellukig geen grote staalschilfertjes op de magneet van de plug alleen het "standaard" superfijne gruis zeg maar. Tussenbak olie zag er wel nog goed uit. Er zit nu weer frisse Kroonolie in en hij schakelt meteen soepeler, V-bak achteruit en 4wd hoog en laag inschakelen zonder kraken en tanden poetsen. Nog ff wachten tot de pinion keerring binnen is en dan zijn we klaar voor de Beekse bergen. Dat is bijna in de achtertuin voor me dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...