memphisjeep Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 Hallo ik ga een deze dagen men achterste keerring vervangen heb alle pakkingen al binnen dit zijn de kurkke pakkingen moet ik nu wel of geen vloeibare pakking gebruiken ,en bij de keerring eigenlijk de zelfde vraag zoja welk merk vloeibare pakking kan ik dan het beste gebruiken. Gr Ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 Ik gebruik het al tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 Wat gebruik je altijd, kurk of vloeibaar ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2013 Ik gebruik geen vloeibaar in combinatie met kurk, Voor de keering is wel een beetje vloeibaar nodig, bij de how too heeft volgens mij iemand een topic over het vervangen van de achterste krukas kering gemaakt. Welk merk vloeibaar let ik niet zo op, bij de automaterialen gewoon goed te koop, laatst had ik een blauwe pasta op siliconenbasis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst April 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2013 ik gebruik vloeibaar voor alles maar geen goedkoop merk . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst December 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2013 (bewerkt) Hallo Bij deze mijn reactie/ervaring. Ik ga er nu vanuit dat het ook om een ouder type voertuig gaat. Bij mijn voertuigen die uit de periode 40/45 en iets daarna zijn de passingen niet zo zuiver dan de tegenwoordige voertuigen, zodat ik onder het motto dubbel genaaid houd beter als volg te werk ga. De metalen delen reinigen met thinner en op beide delen ook vloeibare pakking dun aanbrengen. Zorg er voor dat niet de mogelijkheid ontstaat dat er in het blok klonten ontstaan die nadat ze op gedroogd zijn eventueel los breken en dan in de motor verdwijnen met verstoppingen op de verkeerde plaats als gevolg. Daarna de kurk pakking of papierpakking monteren. Gebruik alleen vloeibare pakking op siliconen basis ( ik gebruik het merk DIRKO, prima spul) en gegarandeerd dicht. Dit type pakking heeft ook nog het voordeel dat mocht het nodig zijn om wat van reden dan ook de zaak weer los moet en met een beetje beleid de b.v kurkpakking het heeft overleefd dan veeg je met een schone droge doek de opgedroogde vloeibare pakking resten weg en de kurk pakking kan dan nog een kans krijgen. Ook voor de keerringen dezelfde remedie. Succes en doe er u voordeel mee. December 29, 2013 bewerkt door Mutt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst January 15, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2014 Die vloeibare pakking vind ik goed, maar probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Laatst kleppendekseldichting en krukaskeerring vervangen zonder silicone en toch dicht. Het is een kwestie van opervlakken goed vrij te maken en alles netjes te monteren. Die pakking gaat ook in de schroefgaten zitten die je dan moet open pietsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.