Spring naar bijdragen

Wel Of Geen Vloeibare Pakking Gebruiken


Recommended Posts

Hallo ik ga een deze dagen men achterste keerring vervangen heb alle pakkingen al binnen dit zijn de kurkke pakkingen moet ik nu wel of geen vloeibare pakking gebruiken ,en bij de keerring eigenlijk de zelfde vraag zoja welk merk vloeibare pakking kan ik dan het beste gebruiken.

 

 

Gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik geen vloeibaar in combinatie met kurk,

Voor de keering is wel een beetje vloeibaar nodig, bij de how too heeft volgens mij iemand een topic over het vervangen van de achterste krukas kering gemaakt.

Welk merk vloeibaar let ik niet zo op, bij de automaterialen gewoon goed te koop, laatst had ik een blauwe pasta op siliconenbasis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Hallo Bij deze mijn reactie/ervaring.

Ik ga er nu vanuit dat het ook om een ouder type voertuig gaat.

Bij mijn voertuigen die uit de periode 40/45 en iets daarna zijn de passingen niet zo zuiver dan de tegenwoordige voertuigen, zodat ik onder het motto dubbel genaaid houd beter als volg te werk ga.

De metalen delen reinigen met thinner en op beide delen ook vloeibare pakking dun aanbrengen.

Zorg er voor dat niet de mogelijkheid ontstaat dat er in het blok klonten ontstaan die nadat ze op gedroogd zijn eventueel los breken en dan in de motor verdwijnen met verstoppingen op de verkeerde plaats als gevolg.

Daarna de kurk pakking of papierpakking monteren.

Gebruik alleen vloeibare pakking op siliconen basis ( ik gebruik het merk DIRKO, prima spul) en gegarandeerd dicht.

Dit type pakking heeft ook nog het voordeel dat mocht het nodig zijn om wat van reden dan ook de zaak weer los moet en met een beetje beleid de b.v kurkpakking het heeft overleefd dan veeg je met een schone droge doek de opgedroogde vloeibare pakking resten

weg en de  kurk pakking kan dan nog een kans krijgen.

Ook voor de keerringen dezelfde remedie.

Succes en doe er u voordeel mee.

bewerkt door Mutt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Die vloeibare pakking vind ik goed, maar probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Laatst kleppendekseldichting en krukaskeerring vervangen zonder silicone en toch dicht. Het is een kwestie van opervlakken goed vrij te maken en alles netjes te monteren. Die pakking gaat ook in de schroefgaten zitten die je dan moet open pietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...