Spring naar bijdragen

Sensor Benzinetank Defect?


Recommended Posts

Van de Chief heb ik inmiddels alle klokken aan de praat gekregen temp oliedruk werken weer.

alleen de benzine meter wil niet, metertje is goed(getest) bedrading is goed(getest).

rest nog dat de sensor in de tank is overleden, of de aarding van de tank is niet goed, in de schema's zie ik dat het huis van de sensor geaard moet zijn, alleen weet ik niet waar, kan het niet zien met de tank eronder en aangezien

die vol benzine zit is de tank loshalen ook niet echt feest.

Zit de aarde aan het chassis vast ergens boven de tank, of loopt er een draad naar voren voor de aarde? 

Aangezien de tank zelf kunststof is, lijkt me de aarding wel belangrijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooooops!!!!!   Kijk net even op zolder naar mijn tank en bij deze wago zit het gedeelte ongeveer 30 cm vanaf de vulslangen(bj 1980)

 

Bij mijn beide wago,s zit er een rond luikje.   Ik zal zo ff foto maken

 

Groet Lars

bewerkt door wagojeneer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He bedankt voor al je moeite Lars,

Bij mij zit de sensor meer naar voren en nergens een luikje.

78 Chief , ik vond een afbeelding in een oud werkplaats handboek(niet Haynes) en daar staat hij op benzineleidingen gaan naar binnen zoals op jouw foto,

maar de sensor zit in een ander gat een flink eind naar voren, in het lage deel van de tank.

Het is een solitaire gele draad, de sensor maakt aarde via de tank.

Als de sensor kapot is, weet ik ook nog niet waar ik een nieuwe zal kopen, voordat de tank eronderuit gaat heb ik hem liever vast liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...