Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Beste Jeepers,

Sinds kort eigenaar van een nieuwe GC CRD Laredo. Deze heeft standaard een Jeep (Mercedes Benz) goedgekeurd alarm af fabriek. Zou genoeg moeten zijn dacht ik, maar de verzekeraar wil een klasse III certificaat zien.

Zou het mogelijk zijn om het fabrieksalarm uit te breiden tot klasse III standaard (ik geloof dat hij o.a. dan ook een hoogte sensor moet hebben) of moet ik werkelijk een geheel nieuw (duur???) alarm laten monteren?

Wie heeft ervaring of tips hieromtrent?

Alvast bedankt,

Boxhopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een val waar velen inlopen. Standaard vanaf de fabriek geinstalleerde alarms worden lang niet door alle verzekeringsmaatschappijen geaccepteerd. Het argument is, dat al die auto's een alarm hebben dat op dezelfde manier is aangelegd: alles op dezelfde plaats, alles dezelfde kleurcode. Als het dievengilde er dus eentje heeft nageplozen, wordt het veel eenvoudiger om de zaak te kraken. Kenmerk van een achteraf ingebouwd alarm is, dat het willekeurig naar inzicht van de monteur wordt ingebouwd en dat de draden in ieder geval niet op een standaard plekje liggen.

Het alternatief is dus, om een verzekeraar te zoeken die de installatie wel accepteert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boxhopper,

Je zegt sinds pas eigenaar van nieuwe GC dat betekend dus type 2005 of wel een WH ? huh.gif

Daarin zit een fabrieksalarm wat SCM is goedgekeurd.

Hierbij de gegevens die bij SCM geregistreerd staan

Goedkeurnr. AA030504

Bedrijf DAIMLER CHRYSLER NEDERLAND B.V.

Merk JEEP

Type GRAND CHEROKEE WH VANAF MODELJAAR 2005 TYPE VOOR KLASSE 2=LSC / VOOR KLASSE 3= LSC+BD25C

Af-Fabriek J

Klasse 2 3

Verschil tussen klasse 2 en 3 is een bewegingsmelder/hellingshoekmeter welke alarm laat afgaan als de auto bv opgetakeld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Newbe@Jul 26 2005, 13:46

Dit is een val waar velen inlopen. Standaard vanaf de fabriek geinstalleerde alarms worden lang niet door alle verzekeringsmaatschappijen geaccepteerd. Het argument is, dat al die auto's een alarm hebben dat op dezelfde manier is aangelegd: alles op dezelfde plaats, alles dezelfde kleurcode. Als het dievengilde er dus eentje heeft nageplozen, wordt het veel eenvoudiger om de zaak te kraken. Kenmerk van een achteraf ingebouwd alarm is, dat het willekeurig naar inzicht van de monteur wordt ingebouwd en dat de draden in ieder geval niet op een standaard plekje liggen.

Het alternatief is dus, om een verzekeraar te zoeken die de installatie wel accepteert.

<div align="right">

Ik snap het, dankjewel.

Boxhopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Groentje@Jul 26 2005, 17:49

Boxhopper,

Je zegt sinds pas eigenaar van nieuwe GC dat betekend dus type 2005 of wel een WH ? huh.gif

Daarin zit een fabrieksalarm wat SCM is goedgekeurd.

Hierbij de gegevens die bij SCM geregistreerd staan

Goedkeurnr.  AA030504 

Bedrijf  DAIMLER CHRYSLER NEDERLAND B.V.

Merk  JEEP

Type  GRAND CHEROKEE WH VANAF MODELJAAR 2005 TYPE VOOR KLASSE 2=LSC / VOOR KLASSE 3= LSC+BD25C

Af-Fabriek  J

Klasse  2 3

Verschil tussen klasse 2 en 3 is een bewegingsmelder/hellingshoekmeter welke alarm laat afgaan als de auto bv opgetakeld wordt.

<div align="right">

Bedankt Groentje!

Boxhopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Originally posted by Adriaan@Nov 14 2005, 22:13

ook ik bezit een GC 2005, maar is het mogelijk het klasse 2 uit te breiden? lijkt als ik het lees wel zo, is er iemand die iets meer weet?

<div align="right">

yes.gif

Kwestie van een bewegingsmelder type BD25C laten inbouwen door een bij SCM aangesloten installateur of de dealer

SCM

Goedkeurnr. AA030504

Bedrijf DAIMLER CHRYSLER NEDERLAND B.V.

Merk JEEP

Type GRAND CHEROKEE WH VANAF MODELJAAR 2005 TYPE VOOR KLASSE 2=LSC / VOOR KLASSE 3= LSC+BD25C

Af-Fabriek J

Klasse 2 3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...