Spring naar bijdragen

Letters En Cijfers Op De Nekaf


smelt
 Share

Recommended Posts

Ben mijn Nekaf aan het restaureren in de staat die hij in 1958 had. Ik heb onder de dikke lagen verf al de nodige sporen van cijfers en letters ontdekt maar heb behoefte aan detailinformatie over cijfers en letters op de Nekaf om die opnieuw aan te kunnen brengen. Mijn Nekaf hoorde ooit bij het 1e legerkorps maar meer weet ik er niet van. Weet iemand wat er aan cijfers en letters op bumpers en romp was aangebracht. Liefst een paar foto's zodat ik kan zien hoe die letters en cijfers er uit zagen.

 

Verder de vraag of iemand weet hoe ik aan (messing) sjablonen kom om de letters en cijfers weer aan te brengen.

 

ps. voor foto's van mijn project: www.knutseljeep.blogspot.com   

 

groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben mijn Nekaf aan het restaureren in de staat die hij in 1958 had. Ik heb onder de dikke lagen verf al de nodige sporen van cijfers en letters ontdekt maar heb behoefte aan detailinformatie over cijfers en letters op de Nekaf om die opnieuw aan te kunnen brengen. Mijn Nekaf hoorde ooit bij het 1e legerkorps maar meer weet ik er niet van. Weet iemand wat er aan cijfers en letters op bumpers en romp was aangebracht. Liefst een paar foto's zodat ik kan zien hoe die letters en cijfers er uit zagen.

 

Verder de vraag of iemand weet hoe ik aan (messing) sjablonen kom om de letters en cijfers weer aan te brengen.

 

ps. voor foto's van mijn project: www.knutseljeep.blogspot.com   

 

groet

Kees

Heb je hier iets aan ?   http://www.m38a1.com/resources/color_markings.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tav DogJeeper: hartstikke mooie pagina en super gedetailleerd maar puur Amerikaans terwijl ik hem Nederlands wil beletteren. Tav scoob: bedankt. Ik zal daar eens langs. Stickers zoek ik trouwens niet. Alles wordt geschilderd. En originele of replica sjablonen ben ik op internet nergens tegengekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ab, dat was precies wat ik zocht. Ik heb gelijk ff een mail gestuurd. Bram van vuren viel nogal tegen. Bram junior stond me een beetje appelig aan te kijken toen ik over cijfers en letters op Nederlandse Nekafs begon. Gelukkig kon ie me wel aan iets anders helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...