Spring naar bijdragen

Toespoor Of Uitspoor?


 Share

Recommended Posts

Na het uitlijnen bij Dassen in Eindhoven ( alleen op afspraak ,vaak 3 weken wachttijd ) op de nieuwste Hunter , met 2" verhoging XJ'00:

 

                                 Links                                           Rechts

Wielvlucht                -0.46

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaliter heeft een voorwielaangedreven auto iets uitspoor en een achterwielaangedreven auto (jouw XJ dus) enig toespoor.

 

Wielvlucht (camber) en KPI zitten vast in je as, kun je niets aan afstellen bij een starre vooras. Verschil in askanteling li/re (caster) ook niet. Gemiddelde caster wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaliter heeft een voorwielaangedreven auto iets uitspoor en een achterwielaangedreven auto (jouw XJ dus) enig toespoor.

 

Wielvlucht (camber) en KPI zitten vast in je as, kun je niets aan afstellen bij een starre vooras. Verschil in askanteling li/re (caster) ook niet. Gemiddelde caster wel.

Daarom vroeg ik ook of de jeep verhoogd is.

Straks heeft hij er 4"onder zitten met verstelbare armen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi guys

 

Dank zover!

Mijn auto heeft geen verhoging of iets dergelijks.

Omdat mijn voorbanden net zo snel slijten als mijn achterbanden, dacht ik misschien staat

mijn sporing niet helemaal tof.

Heb vorig jaar iets toespoor (halve slag) gekregen, dit omdat t karretje nogal dweilde op de snelweg.

Maar dat hielp niet echt btw.

Laatst ben ik bij Euromaster geweest en die vonden de slijtage vrij normaal.

Heb gevraagd of ze alleen de sporing ff wilde controleren en/of bijstellen.

Maar dat ging dus niet, dan moest alles op de bank uitgelijnd worden.

Kost weer genoeg...zei de man nog.

 

Ok, nu heeft een maat van mij apparatuur om wel alleen de sporing af te stellen.

Dat gebruiken ze op het circuit.

Daarom wil ik graag de waardes weten.

 

Nogmaals dank voor alle hulp.

 

groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi guys

 

Dank zover!

Mijn auto heeft geen verhoging of iets dergelijks.

Omdat mijn voorbanden net zo snel slijten als mijn achterbanden, dacht ik misschien staat

mijn sporing niet helemaal tof.

Heb vorig jaar iets toespoor (halve slag) gekregen, dit omdat t karretje nogal dweilde op de snelweg.

Maar dat hielp niet echt btw.

Laatst ben ik bij Euromaster geweest en die vonden de slijtage vrij normaal.

Heb gevraagd of ze alleen de sporing ff wilde controleren en/of bijstellen.

Maar dat ging dus niet, dan moest alles op de bank uitgelijnd worden.

Kost weer genoeg...zei de man nog.

 

Ok, nu heeft een maat van mij apparatuur om wel alleen de sporing af te stellen.

Dat gebruiken ze op het circuit.

Daarom wil ik graag de waardes weten.

 

Nogmaals dank voor alle hulp.

 

groet,

Bij slechte rechtuitstabiliteit zou ik zeker de caster (askanteling) controleren. En ja, daar is apparatuur voor nodig en dus kost het geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...