schneiders Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 Nu de sneeuw eraf is de wagoneer maar weer naar binnen gereden en eerst maar eens gekeken waar de flinke olie lekkage van de automaatbak (TH 400) vandaan komt. Lekkage is onstaan nadat ik de olie op niveau heb gebracht (het peil was te laag). Bij koude start schakelde hij te traag en dat was verholpen met het bijvullen. Nu is het visueel zo dat de pakking van de pan lekt, maar het kan ook van de o ring van de modulator afkomen. Allebei vervangen lijkt mij het beste, als ik toch bezig ben. De vraag is nu even wat de beste pakking is, ik zie kurk of "gewone" pakkingen al of niet met vloeibare pakking gecombineerd?. De huidige pakking ziet eruit of hij naast de pan ligt, eruitgeperst zeg maar en grote klodders vloeibaar die niet gehecht hebben. Ik las in de manual van haynes dat de vent van de bak geblokkeerd kan zijn en de druk daardoor te hoog word, alleen waar die ventilatie zit en hoe te checken staat er niet. Iemand ervaring met dit klusje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst January 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2013 hoi boven op de bak net achter het belhouse zalk maar zegge zit een klein gaatje met een slangetje dat is de ontluchting even door blazen met lucht meeste gaan fout met de carterpakking van de bak door deze te vast te draaien perst daardoor de pakking weg hoeft niet zo vast rudi zandvoort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst January 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 hoi boven op de bak net achter het belhouse zalk maar zeggezit een klein gaatje met een slangetje dat is de ontluchting even door blazen met lucht meeste gaan fout met de carterpakking van de bak door deze te vast te draaien perst daardoor de pakking weg hoeft niet zo vast rudi zandvoort Dank voor de tip Rudi, ik had al wat gelezen op Amerika forum over de te strak aangedraaide bouten. Wat voor pakking en wel of geen vloeibare pakking erbij, wat denk jij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst January 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 je vraagt het aan rudi, maar ik ben voorstander van de originele kurk pakking zonder vloeibare en als je je dan aan het aandraai moment houd kan het eigelijk niet fout gaan wel eerst de raakvlakken goed schoon maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst January 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2013 je vraagt het aan rudi, maar ik ben voorstander van de originele kurk pakking zonder vloeibareen als je je dan aan het aandraai moment houd kan het eigelijk niet fout gaan wel eerst de raakvlakken goed schoon maken Mijn gevoel zegt hetzelfde, ik denk dat de kurk lekker uitzet door de olie en de boel goed uitvult. Dank voor de bevestiging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vjeepwagoneer Geplaatst January 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2013 Ik wil je niet ontmoedigen maar ik zit ook al tijden met een lekkende bak. Zowat alles al geprobeerd, kurkpakking met en zonder vloeibare pakking op het juiste moment aangedraaid volgens de handleiding, een kartonnen pakking met en zonder vloeibare pakking, het blijft lekken. De vlakken zijn goed schoon en de pan is vlak. Eigenlijk heb ik de moed opgegeven. Ook bij de modulator heb ik de keerring vervangen. Wat ook wel eens kan lekken is de aansluiting van de pijlstok en de aansluiting van de KM tellerkabel. Als je een goede oplossing hebt gevonden hoor ik die graag! En nog een tip...als je het carter er onderuit hebt zou ik meteen een olie aftap dop erin maken. Dat geklungel zonder aftapdop met een volle carterpan met ATF daar wordt je niet vrolijk van.... Ren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst January 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2013 Da's een goeie Rene, Ik heb ergens op een site(volgens mij de "bakmakker"? een chromepan gezien waar een volgens mij een aftapper op zit. Raar dat die boel niet dicht te krijgen is, zo spannend is het toch eigenlijk niet klein pannetje zat gaatjes voor de boutjes, of zou het komen omdat zich in de bak teveel druk opbouwd (het verhaal van de bakventilatie in Haynes). Bij mij lekt de panpakking, op het punt onder de modulator en dat heb ik al meer gelezen van anderen, niet alleen Jeeps maar alles waar zo'n TH 400 onder zit( en dat is best nog wel wat). Ook trouwens dat ze de bak niet of moeilijk dicht krijgen. Ik zou ook best nog wat ervaringen van anderen kunnen gebruiken, voordat ik een ATF bad neem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst February 2, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2013 Vandaag dan toch de bestelde en ontvangen kurkpakking erin zetten, Heeft iemand nog suggesties voor de te gebruiken ATF? Ik heb op de Kroon site gezien Classic ATF A, of zijn er betere of goedkopere alternatieven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst February 2, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2013 Vandaag dus de kurkpakking erin gezet, de rommel viel best mee, ATF opgevangen in een verlaagde speciekuip, ene kant van de pan wat losser dan de andere, kun je de oliestroom een beetje sturen. De vlakken goed schoongemaakt en ontvet, er zat een berg vloeibare pakking tussen, maar die had eigenlijk nergens gehecht. Na het uitlekken pan met kurkpakking er weer onder en boutjes vastgezet met niet teveel spanning en een klein rateltje, anders heb ik er geen "gevoel" bij. Gevuld met Almirol ATF van Kroon( de classic hadden ze niet). Even proef rijden en de bak lekt nu niet, hopelijk blijft het zo. O ja Rene, de kurk pakking heb ik online besteld bij de "bakmakker" voor 5 euro ex verzendkosten. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst February 3, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2013 Ik maakmgebruik van een degelijke aluminium pan die een dikke flens heeft voor de boutjes Pan is ook 15 mm. Dikker als originele dus iets meer olie en dus betere koeling Daartussen een vloeibare rubber pakking ( geen siliconen) en dat werkt perfect. Vaak lekt hij bij de vulbuis aansluiting en begint hij pas te lekken als hij een paar dagen stilstaat, hetnet dan naar onderen en daarom lijkt het of de pan lekt Ik heb nog een aluminium pan liggen als er interesse voor is Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst February 4, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2013 Bedankt voor je reactie Bas, Ik probeer het voorlopig maar met de originele pan, hij lekt niet meer en zolang dat het geval is laat ik hem lekker zitten. Groet, Frank 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst February 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2013 Ik heb een jaartje of 2 terug denk ik ook de pakking vervangen. Eerst door een kurken pakking maar dat was geen succes. Daarna met vloeibare pakking en dat was ook geen succes.hij bleef maar lekken. Was er zo zat van tegen die tijd dat ik [begin zomer] de motor meer ging gebruiken. Na een paar weken nog eens gekeken en het lekken was opgehouden. Mijn idee is dat als je vloeibare pakking gebruikt je het 24 uur moet laten zitten en dan pas olie er in gooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst February 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2013 Mijn idee is dat als je vloeibare pakking gebruikt je het 24 uur moet laten zitten en dan pas olie er in gooien. Yep, zo is het precies. Wanneer je direct de olie er in kiepert gaat-ie geheid lekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst February 15, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2013 Ik heb nu dus kurk ertussen en de pakking lekt niet, De bak gooit er wel olie uit, maar niet bij de pakking ergens erboven, bij olie peilen met warme lopende motor, zat ik wel iets boven max, dus misschien is dat nu de oorzaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.