Spring naar bijdragen

Help Geen 4X4 Gc Wj


Recommended Posts

hallo mede jeepers

 

mijn gc 4.0l wj uit 2000 heeft in zijn 4 fulltime geen aandrijving op zijn voorwielen glij met deze sneeuw alle kanten op.

staat ie 4x4 lo dan gaat het prima en is de sneeuw voor de zon verdwenen lijkt wel.

 

wie oh wie weet wat er aan de hand kan zijn ?

want ik heb nu 2 jeeps met problemen en begin te twijvelen of ik over moet stappen op wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mede jeepers

 

mijn gc 4.0l wj uit 2000 heeft in zijn 4 fulltime geen aandrijving op zijn voorwielen glij met deze sneeuw alle kanten op.

staat ie 4x4 lo dan gaat het prima en is de sneeuw voor de zon verdwenen lijkt wel.

 

wie oh wie weet wat er aan de hand kan zijn ?

want ik heb nu 2 jeeps met problemen en begin te twijvelen of ik over moet stappen op wat anders.

Weet je zeker dat er geen aandrijving is.

Bij fultime 4x4 (bij 249 en volgens mij ook bij de 247 t-case)  zit er een vertraging in de  krachtverdeling naar de voorwielen.

Er moet eerst een snelheidsverschil zijn tussen de achter en voorwielen voordat er aandrijving naar de voorwielen gaat.

In lo is de t-case gelocked. de aandrijving op voor en achterwielen is dan continue.

is er echt geen aandrijving dan is waarschijnlijk de pomp in de t-case naar z'n grootje.

Of de aandrijfas naar de voorkant ontbreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net bij de stealer geweest en inderdaad geen aandrijving op de voorwielen.

hun conclusie is dat de tussen bak finito is.

wie oh wie weet of heeft er een te koop voor mij of weet iemand die deze kan reviseren ?

 

gr. jos

Dit is waarschijnlijk wat de geest heeft gegeven

http://www.ebay.com/itm/1999-2004-Grand-Cherokee-247-Crown-Progressive-Coupling-/350495385408?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item519b272740&vxp=mtr

 

Het is mogelijk dit zelf te vervangen

Heb laatst de visco bij mijn 249 vervangen en dat was goed te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke bak heb je zelf gemonteerd zitten?  Met deze gegevens is er een zinnig woord over te zeggen of die NP249 gaat passen.

 

daar heb je natuurlijk een punt, ga ik morgen even kijken wat er op mijn type plaatje staat.

maar misschien is er hier iemand die dat zo uit zijn hoofd weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heb je natuurlijk een punt, ga ik morgen even kijken wat er op mijn type plaatje staat.

maar misschien is er hier iemand die dat zo uit zijn hoofd weet.

np 247 waarschijnlijk en nee, de 249 uit een zj gaat niet zonder meer passen (zal ik overigens ook niet gebruiken als ik jouw was....wordt dan snel een van de regen in de drup verhaal)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wj quadradrive heeft een 247bak. Mocht je zo'n progressive coupling gaan aanschaffen, er zijn sets te koop waar ook meteen de ketting en seals bijzitten voor weinig extra. Ik heb zo'n set bij jeep4x4center.com gekocht, deze set heb ik het over: http://www.jeep4x4center.com/coupling-seal-chain-kit-progressive-w-ith-247-transfer-case-5012329aa-k2.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjonge best een dure grap allemaal en dan moet het er nog in ook. misschien een gebruikte tussenbak vinden en die er onder knutsellen.

maar als die coupling stuk is maakt dat dan een tikkend geluid in de bak ? dat is bij mij namelijk te horen een lichte tik maar alleen op de brug met de wielen los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...