Spring naar bijdragen

Motormanagement Lampje Jeep Gc 2,7Crd(Wg) Gaat Branden


Recommended Posts

Wie weet wat het kan zijn

Ik heb een Jeep Grand Cherokee 2,7crd ( Mercedes motor) uit 2004

Een jaar geleden(maart 2012) ging het lampje branden en ging de automaat in de noodloop (2e versnelling) en kon ik niet harder rijden dan 50km.

Ik ben toen naar Vireo (Jeep dealer) in Haarlem/Heemstede gereden. De auto is daar uitgelezen en er kwam uit dat ik een nieuwe Gearshift module moest hebben ( reparatie was bijna 1200 euro).

De module is vervangen en het is acht maanden goed gegaan,  lampje is daarna bij koude start eenmaal aangegaan en toen de motor warm was weer uitgegaan (automaat schakelde toen normaal).

Een maand geleden (15 Dec.2013) ging het lampje bij koude start weer branden en de automaat ging in de noodloop tot de auto warm was,daarna schakelde hij weer normaal en ging het lampje na een paar kilometer weer uit.

Op 13 Jan.2013 ging het lampje weer branden bij koude start maar de automaat schakelde normaal, en ging na een paar kilometer weer uit.

Ik ben toen weer naar Vireo Haarlem gereden om de auto weer uit te laten lezen, er werd toen gezegd dat de Gearshift module in orde was ( er zit nog een jaar garantie op) en dat er misschien iets anders aan de hand was, maar wat dat was dat wisten ze niet.

Daar was een diagnose van enkele uren voor nodig, de diagnose alleen al zou een paar honderd euro kosten.

Ik heb daar nog maar even van afgezien.

Ik vraag mij zelf af of het kou of vocht zou kunnen zijn, want als de motor na een paar kilometer warm is gaat het lampje uit.

Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn

Alvast Bedankt

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij kun je de codes ook uitlezen zonder OBD-tool.

 

3x snel achterelkaar op contact zetten en de code(s) verschijnen op je display waar normaal je kilometers staan.

 

Bedankt voor het meedenken

3x achterelkaar contact aan zetten werkt inderdaad.

Ik kreeg de code P0700  ( check transmissions DTC`s ) Input of output speed sensors schijnen ook vaak  bij deze code een probleem te zijn.

Ik breng de auto deze week naar mark en tony van Car Service Tiel ( B&S).

Ik heb prima ervaringen met dit bedrijf.

Mvg.Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...