Spring naar bijdragen

2.5 Iron Duke


Recommended Posts

hallo,

weet iemand of de 2.5l iron duke uit een jeep cj5 gemakkelijk is om te wisselen met een recente 2.5l uit bijvoorbeeld een yj?

of moet je dan ook de versnellingsbak en tussenbak meenemen?

 

Past niet zonder aanpassingen. De AMC heeft een ander boutpatroon op de bellhousing.

Het gemakkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste is om de complete motor/bak/tussenbak uit een donor te schroeven.

Wil je daar niet aan, dan zijn er nog adapters te koop om e.e.a. passend te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jeepee, bedankt voor je reactie en informatie.

Ik zit net voor een eventuele aankoop van een cj5.

De eigenaar vertelde mij dat de motor slechter is gaan lopen.

hij heeft de cj uit het buitenland naar hier gereden en tijdens die lange rit is hij slechter gaan lopen.

Ik weet dus niet of de motor echt op is.

Liever zou ik er een 4.0ltr in plaatsen maar om dat er op (buitenlands)kenteken 4 cilinders staan waag ik me daar maar niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jeepee, bedankt voor je reactie en informatie. Ik zit net voor een eventuele aankoop van een cj5. De eigenaar vertelde mij dat de motor slechter is gaan lopen. hij heeft de cj uit het buitenland naar hier gereden en tijdens die lange rit is hij slechter gaan lopen. Ik weet dus niet of de motor echt op is. Liever zou ik er een 4.0ltr in plaatsen maar om dat er op (buitenlands)kenteken 4 cilinders staan waag ik me daar maar niet aan.

Als je toch naar een ander blok zou willen omkeuren, dan is een chevy V8 nog een optie. Dat zou op de bak moeten passen. Je krijgt dan wel te maken met andere zaken zoals de uitlaat, koeling en motorsteunen.

 

Blijven nog twee opties over....motortje opknappen of een ander jeepje zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...