Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo,

Voor de autoblubbering ben ik een 1994 Jeep Grand Cherokee aan 't prepareren.

Nu wil ik met zo min mogelijk gewicht de blubberbak in, dus de auto wordt compleet gestript.

Ook de kabelboom wil ik helemaal verwijderen.

Nu heb ik een aantal vragen:

-Welke kabels moet ik aansluiten om de ontsteking werkend te houden en waar moet welke spanning op staan?

-Hoeveel druk moet op de benzineaanvoerleiding komen? Want ik maak een apert tankje van 10 ltr in de auto.

-Kan ik zo een paar headers kwijt of moet ik dan delen uit de carosserie slijpen?

-Moet ik verder op het motorblok nog wat aansluiten behalve, startmotor, dynamo, ontsteking?

Bij voorbaat dank!

R. Hekman

Vechtborgh Trading

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder PCM gaat dit niet werken, en meeste sensors op het blok zijn noodzakelijk voor het motor management. Dashbord ed is ook nodig ivm canbus en OBD. Je kan niet zo heel veel weghalen, omleggen is een optie, net als de PCM binnenin plaatsen. Verlichting kan wel allemaal weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Injectie eraf die begrijp ik niet. Mooiste lijkt mij kabelboom en computer laten zitten. Heel veel gewicht ga je niet besparen om dit eruit te halen. Ivo

Ik denk dat Roel meer bedoeld om van alle sensoren en alle storingen betreft het motormanagement af zijn en gewoon basic ontsteking - carburateur en geen computer en dan gaan met die banaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, met een HEI ontsteking heb ik veel minder delen die vochtgevoelig zijn. 

Ik monteer dan een verse dikke bobine en dito bougiekabels.

Er komt ook een lachgasset op, ik rij niet op gas maar op gebooste benzine octaan 116.

Alleen maar hopen dat alles heel blijft en niet de eerste keer de geest geeft..

 

vr.gr. Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...