Spring naar bijdragen

Cardanaslager Jeep Grand Cherokee Limited 1993 Vervangen


martmenkenl
 Share

Recommended Posts

Goeiedag,

Ik heb een vraag. Weten jullie waar ik een cardanaslager kan kopen voor een Jeep Grand Cherokee Limited 1993

Hij begint de joelen dus wil hem gaan vervangen. Maar ben al een poosje aan het zoeken maar kan geen adres vinden.

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt voor de tips

Mart Menke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen goeroe, maar kapotte of versleten kruislagers in de aandrijfassen geven eerder trilling dan een jankend geluid.

De voorste aandrijfas van een ZJ heeft een dubbelkruis en dat is een lastig ding om lagers te vervangen(zou ik zonder ervaring niet aanzitten)

Wiellagers kan, maar dan zou het uit de hoek van het rotte lager moeten komen.

Omdat het een ZJ is verdenk ik het pignonlager in de differentieel, komt vaak voor, er moet dacht ik wel LS toevoeging in.Maar dat is ook geen garantie voor het verdwijnen van het geluid.

Haal je voorste aandrijas er maar eens onderuit en ga een stukje rijden, ik denk dat het geluid dan weg is en dat ligt niet aan je aandrijfas,

maar aan het diff dat dan niet aangedreven word.

Het overigens geen echt probleem, kapotgaan doet het spul niet zo snel, alleen irritant

Is de monteur een Jeep monteur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen goeroe, maar kapotte of versleten kruislagers in de aandrijfassen geven eerder trilling dan een jankend geluid.

De voorste aandrijfas van een ZJ heeft een dubbelkruis en dat is een lastig ding om lagers te vervangen(zou ik zonder ervaring niet aanzitten)

Wiellagers kan, maar dan zou het uit de hoek van het rotte lager moeten komen.

Omdat het een ZJ is verdenk ik het pignonlager in de differentieel, komt vaak voor, er moet dacht ik wel LS toevoeging in.Maar dat is ook geen garantie voor het verdwijnen van het geluid.

Haal je voorste aandrijas er maar eens onderuit en ga een stukje rijden, ik denk dat het geluid dan weg is en dat ligt niet aan je aandrijfas,

maar aan het diff dat dan niet aangedreven word.

Het overigens geen echt probleem, kapotgaan doet het spul niet zo snel, alleen irritant

Is de monteur een Jeep monteur?

limited slip alleen achter dif.

als je denk dat het je voor dif is doe er eens een flesje teflon toevoeging in kost niet zo veel en baat het niet schaadt het niet, dan weet je meteen wat het probleem is

en wat ab schrijft bellen kan helpen.

bewerkt door just-a-jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...