Spring naar bijdragen

Koelings Problemen


M-REX
 Share

Recommended Posts

Tiijdje geleden kreeg ik gedonder met mijn temperatuur van mijn blok hij werd niet warmer als BV 50 graden.

De oorzaak was snel gevonden de termostaat was stuk deze bleef open staan dus even een nieuwe er in.

Alles goed weer aan gesloten en lek vrij komt mijn blok als nog niet op temperatuur nu komt hij niet hoger als 70 graden.

En in stil stand met de motor aan net geen 80 graden

Heb op 2 manieren de temp gemeten 1 is via mijn VDO meter en de andere is via zo digatale meter die kan je richting op het blok en zo de temp meten

Alle bij geven de de zelfde temp aan stil stand net geen 80 graden en onder het rijden 70 graden

Nu heb een fiscofan er op zitten met een mega grote radiator

ter controle aan gedaan

verlies geen kloevloeistof

compressie oke geen lekke koppen of zo

optie die ik nog open heb is de fiscofan er af halen heb als backup een elex fan er bij opzitten met sensor die aan gaat bij 85 graden

of op de ouderwetse manier karton voor de radiator ??????????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kapotte kop of verlies koelvloeistof zou juist hogere temp opleveren en niet lager. als je het te koud hebt achter t stuur, want daar gaat t je denk om, zou ik een andere jas aantrekken :)

Een motor temp van 80 graden in de winter bij normale belasting is niet zo gek

Buiten dat, de fan draait continu mee, tegenwoordig wordt deze op temp geshakeld om t sneller warm te krijgen

Ik zou me er niet druk om maken, als je teml boven de 100 komt, of 120 zou er meer reden zijn om aan de bel te trekken :)

Kartonnetje kan maar wel oppassen, de luchtstroom kan helemaal wegzakken...een half kartonnetje is een aardig compromis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wel gewent om met jas en handschoenen achter het stuur tezitten in de jeep had ik met mijn andere 4x4 ook :D

Alleen mijn gasverdamper vind die 70 graden niet leuk. en als het nog kouder word gaat de verdamper bevriezen had ik vorige jaar ook al last van

Alle koelslangen die er op zitten geven 70 graden aan. instilstand motor aan dus rond de 80 graden

@Siert

Heb voor de zekerheid de termostaat er weer uit gehaalt er staan 2 temp op in fahrenheit om gerekent 70 graden en 82.3 of zo

Je kon hier wel een gelijk in krijgen

Het is dus zo termostaat die meer koelvloestof door laat dat de normale

Ik heb er dus een 3,8 chevy blok in liggen weet niet of nico hier spullen voor heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Siert in mijn 5 liter blok zat nog een termostaat deze er uit gehaalt en daar stond gewoon normaal 82 graden op

hup een pan met warm water en ja deze gaat alleen open bij 82 graden

nog een keer gestest bij 70 graden blijft hij dicht

ga heb vande week wel even wisselen dan eens weer kijken

zucht weer tig liter koelvloeistof verknallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...