Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Dames en heren Jeepfans!

Mijn naam is Jan Peter en ik ben sinds juli de trotse eigenaar van een charcoal metallic 1986 Wagoneer met Impco LPG. Al mee op vakantie geweest en zo'n 4.000 probleemloze kilometers gereden. Tot vorige week. Ik reed (op LPG) in een file, zo'n 20 km/h en toen ik weer tempo wilde maken hield de motor in en dreigde af te slaan. Gestopt, overgeschakeld op benzine en hij liep weer als een zonnetje. Thuis geparkeerd en week later geprobeerd te starten. Niks. Op een gegeven moment dreigt 'ie aan te slaan maar dan komt er een dot rook uit het filter en is alleen de startmotor te horen. Iemand enig idee? Ik ben zelf geen knutselaar maar mogelijk is het iets heel simpels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom.

Hij start dus op gas en benzine niet? Mogelijk is het iets simpels.....

Dat je geen knutselaar bent is niet erg, dat word je vanzelf met een Jeep. :-)

Om de motor draaiend te krijgen heb je drie dingen nodig, brandstof, lucht en een vonk. Je zal dus moeten controleren of je deze hebt.

Eerst maar eens kijken of hij vonkt op de bougies. Verdelerkap, rotor, en kabels okee? Is het het luchtfiter schoon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel kleine kans indien ie bv wel op benzine loopt / gaat lopen maar niet op lpg, maar heb je op je luchtfilterhuis een schuif. Deze bedien je normaal via een handel die de lpg inbouwer bv naast je hendel van je motorkap, ontgrendeling voetrem, geplaatst heeft.

Mocht je per ongeluk hieraan trekken, dan heeft je motor geen lpg meer. Deze schuif is indien je een lang stuk op benzine rijdt, denk dat weerstand luchtstroom vermindert alsj op benzine rijdt.

Maar als je deze bedient, dan geeft ie geen puf meer op lpg.

bewerkt door Marco Fennema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...