schneiders Geplaatst October 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2012 Van mijn YJ met 2.5 inch verhoogd veerpakket, is de trackbar gemonteerd met een aanpassing naar de as. Na een dagje rijden zit dat ding altijd weer los aan de askant, de krachten die erop staan zijn te groot voor de m12 bout borgmoeren, borgringen maakt allemaal niet uit, blijft loskomen. Nu dacht ik die aanpassing ertussenuit te halen en de trackbar op de originele manier aan de as te monteren(veel sterker) ik hoor alleen dat ik dan bumpsteer kan verwachten, ik rijd voornamelijk op de weg en zelden in het terrein, iemand ervaring? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 Is dit nog de originele trackbar met een extra bracket ? DIe blijven idd loskomen. Ik had toen op mijn YJ die bout vastgelast, zelfs die kwam na verloop van tijd los. Bracket ertussen uit halen is geen optie, die as staat dan niet meer goed onder de jeep. Regelmatig controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 Het is inderdaad de originele trackbar met een bracket, Nou heb ik vanochtend die bracket er tussenuit gehaald en de trackbar rechtstreeks op de as gemonteerd, het scheelt qua hoek niet eens veel, alleen komt de trackbar wel eng dichtbij de pitmanarm. Als ik het zo wil doen zal ik de bracket op het frame(de andere kant) iets naar achter moeten verplaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst October 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 Bij mijn sahara was dit ook zo maar dat wrong sterk tegen en gaf idd bumpsteer. het nemen van een verkeersdrempel was een avontuur. Nog meer was dat de rubers in de bladveren erg uitsleten waren door het constante wringen. Ik weet niet hoe handig je bent, maar is een stuk tussen die originele trackbar lassen een optie? ipv de bracket te verplaatsen kun je ook een gaatje enkele cm achter het originele in de bladveer boren en de as naar achter schuiven. Ik heb dit gedaan omdat de dropped pitman tegen de spoorstang botste bij het flexen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Inderdaad ook een mogelijkheid, Ik ga maar even goed proefrijden en kijken hoe het is, met de trackbar op deze manier, ik kan ook de trackbar doorzagen en een dikwandig stuk pijp eropschuiven goede maat afstellen en vastlassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.