Spring naar bijdragen

Trackbar Yj


Recommended Posts

Van mijn YJ met 2.5 inch verhoogd veerpakket, is de trackbar gemonteerd met een aanpassing naar de as.

Na een dagje rijden zit dat ding altijd weer los aan de askant, de krachten die erop staan zijn te groot voor de m12 bout

borgmoeren, borgringen maakt allemaal niet uit, blijft loskomen.

Nu dacht ik die aanpassing ertussenuit te halen en de trackbar op de originele manier aan de as te monteren(veel sterker)

ik hoor alleen dat ik dan bumpsteer kan verwachten, ik rijd voornamelijk op de weg en zelden in het terrein,

iemand ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit nog de originele trackbar met een extra bracket ?

DIe blijven idd loskomen. Ik had toen op mijn YJ die bout vastgelast, zelfs die kwam na verloop van tijd los.

Bracket ertussen uit halen is geen optie, die as staat dan niet meer goed onder de jeep.

Regelmatig controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad de originele trackbar met een bracket,

Nou heb ik vanochtend die bracket er tussenuit gehaald en de trackbar rechtstreeks op de as gemonteerd,

het scheelt qua hoek niet eens veel, alleen komt de trackbar wel eng dichtbij de pitmanarm.

Als ik het zo wil doen zal ik de bracket op het frame(de andere kant) iets naar achter moeten verplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn sahara was dit ook zo maar dat wrong sterk tegen en gaf idd bumpsteer. het nemen van een verkeersdrempel was een avontuur.

Nog meer was dat de rubers in de bladveren erg uitsleten waren door het constante wringen.

Ik weet niet hoe handig je bent, maar is een stuk tussen die originele trackbar lassen een optie?

ipv de bracket te verplaatsen kun je ook een gaatje enkele cm achter het originele in de bladveer boren en de as naar achter schuiven.

Ik heb dit gedaan omdat de dropped pitman tegen de spoorstang botste bij het flexen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...