Jump to content
Sign in to follow this  
idk geronimo

Neutral Safety Switch

Recommended Posts

Hallo

Waar zit de neutral safety switch bij een Wagoneer automaat uit 1973.

Nog steeds start problemen, draden doormeten enz.

De motor gaat wel draaien als doormiddel van een draad van accu naar startrelais maar bij loslaten draad valt hij uit.

Maar ik lees steeds wel over die switch maar kan hem niet vinden bij de versnellingsbak.

Op internet staat er wel foto's hoe ze eruit zien, rond of driehoekig maar waar ze zitten kan ik niet zo snel vinden.

misschien iemand een idee of een foto ervan,

ik weet ook niet of het uitmaakt welk bouwjaar. Want op amerikaanse forum lees je meer over die switch problemen vanaf de jaren 80.

alvast bedankt

marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de TF 727 en de TF999 zit er aan de linkerzijde een schakelaar op de bak, hier op de foto rechts, rond, met drie pootjes.

gallery_937_133_1652594.jpg

Middelste pin is de massa voor je startrelais, deze geeft alleen massa in P of N. De buitenste twee zijn voor het achteruitrijlicht.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ab alvast bedankt..

Ik heb ff rond gekropen onder de auto bij de bak maar niks gezien wat daar op lijkt.

wel een switch gevonden met een pennetje erop aan de as zijde, en een losse draad die er op gedrukt

maar nu gaat er een lampje LOCK branden als ik het contact aanzet.

Waarschijnlijk heeft die te maken met de 4wheel drive van de quadratrac, want de vorige eigenaar heeft de voorste as verwijderd.

De achteruit rij lichten gaan wel aan als je hem in R zet

hierbij wat foto's van de bak

Foto-MEUAIZUQ.jpg

Foto-NMUKGCXP.jpg

Foto-CBJG7YB4.jpg

Foto-VJ8WNXXQ.jpg

Foto-JM4PKSSI.jpg

Foto-6O4NLU8M.jpg

Foto-67VXJOVD.jpg

Alvast bedankt,

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die foto.s zijn van de tussenbak, de automaat zit tussen de tussenbak en het blok.

Op de foto zie je twee handeltjes zitten, deze zijn van het schakelmechanisme. Als je even het stangensysteem volgt, moet je daar uikomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenop je stuurkolom zit ook nog een schakelaar ,die word bediend door je schakelpook.

zit vast met 2 kleine schroefjes en kan je verstellen .

heb ik bij mijn wagoneer ook last mee gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens het aantal panbolts en vorm van de onder plaat

is het een, th400, th375c, th475, 3l80, 3l80hd.

Maar de TH400 ben ik eerder tegen gekomen bij specificaties

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenop je stuurkolom zit ook nog een schakelaar ,die word bediend door je schakelpook.

zit vast met 2 kleine schroefjes en kan je verstellen .

heb ik bij mijn wagoneer ook last mee gehad

Zit die schakelaar ook terhoogte van de schakelpook of lager in die huls.??

en die schakelaar heb die versteld of vernieuwd..

FF op zoek naar een poulie trekker want het stuur wil er met geen mogelijkheid van af.

thnx alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze kwam ik tegen op youtube

over het inelkaar zetten van een th400

bij 2:53 kom je dat ene stekkertje tegen van een eerdere foto. dat is dus van de kickdown maar verder geen neutral switch te zien :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schakelaar bij de stuurkolom zorgt ervoor dat er niet gestart kan worden in D of R. Als je dat niet belangrijk vind zoals ik, hoef je niet het stuur te verwijderen maar kan je de schakelaar gewoon overbruggen door de draden door te verbinden bij het dashboard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er intussen achter dat vanaf bouwj. 80 er een neutral safety switch in zit, die van mij komt uit 1973 dus vandaar niet te vinden enz.

iedergeval all thnx voor de hulp

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schakelaar bij de stuurkolom zorgt ervoor dat er niet gestart kan worden in D of R. Als je dat niet belangrijk vind zoals ik, hoef je niet het stuur te verwijderen maar kan je de schakelaar gewoon overbruggen door de draden door te verbinden bij het dashboard.

Ik heb ondertussen een nieuwe ignitionswitch gekocht en geplaatst, Maar nog niet starten.

Wel heb ik gemerkt dat als de hij tussen de R en de N staat hij hem wel pakt.

Dus waarschijnlijk heeft het er wel mee te maken dat de schakelpook niet goed staat.

Staat er duidelijk genoeg in Haynes hoe en welke draden door te verbinden?

alvast bedankt

marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ondertussen een nieuwe ignitionswitch gekocht en geplaatst, Maar nog niet starten.

Wel heb ik gemerkt dat als de hij tussen de R en de N staat hij hem wel pakt.

Dus waarschijnlijk heeft het er wel mee te maken dat de schakelpook niet goed staat.

Staat er duidelijk genoeg in Haynes hoe en welke draden door te verbinden?

alvast bedankt

marco

je kan de schakelaar verstellen ,er zitten 2 sleufgaten in .

is niet een echt lekker klusje , wil nog wel eens verschuiven als je boutjes weer vastdraaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 25/10/2012 om 5:57 PM zei Ab:

Bij de TF 727 en de TF999 zit er aan de linkerzijde een schakelaar op de bak, hier op de foto rechts, rond, met drie pootjes.

gallery_937_133_1652594.jpg

Middelste pin is de massa voor je startrelais, deze geeft alleen massa in P of N. De buitenste twee zijn voor het achteruitrijlicht.

Succes!

Inmiddel een heel oud bericht van jullie ,maar even een vraagje ; mijn achteruit rijlamp gaat niet aan (grand wagoneer bj 87 ) ik lees net bij jou bericht dat de buitenste twee voor het achteruit rijlicht is . Nou ben ik bang dat erbij mij ergens een kabelbreuk is , ik zit er aan te denken om een nieuw draad te leggen en aan te sluiten op de buitenste pinnen .... goed idee ? Of misschien een nieuwe schakelaar ? Hij start gewoon in zijn P dus hij werkt wel..  groet Joop Cramer . Hoop dat dit bericht nog aan komt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Joop, je bericht komt aan hoor  🙂

Probeer eerst even vast te stellen of we het over de juiste automaat bak hebben. Mijn foto’s zijn van de TF727, de andere waarschijnlijk van de TH400.

Wat je zowiezo even kan doen is meten bij de stekker of er (en waar) spanning op staat.

Je kan ook even op de stekker een “bruggetje” steken, als de schakelaar kapot is zou het achteruitrijlicht dan moeten branden. Anders is het waarschijnlijk een draad breuk. Moet je nog wel even uitvinden of dit voor of na de schakelaar is.

Succes! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×