Spring naar bijdragen

Kachelradiateur Vervangen


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Mijn kachelradiateur begint nu wel erg hard te lekken. Zo erg dat de mat aan mijn passagierskant iedere keer drijfnat is en mijn koelvloeistofniveau best rap daalt. Bij de garage wordt gesproken over 16 uur arbeid, en dan nog exclusief onderdelen... Daarbij is mijn radiateur ook redelijk op en aan vervanging toe, wat bij elkaar toch al snel heel veel geld gaat kosten. Te veel naar mijn idee voor een auto van 1999. Weet iemand toevallig een schappelijk adres die hier ervaring mee heeft en dit voor een aanzienlijk lager bedrag kan doen? Aan zowel de kachelradiateur als de normale radiateur kan ik voor 100 euro samen kopen, zo goed als nieuw. Daar zit het probleem niet echt in.

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit met een vergelijkbaar probleem, zeer waarschijnlijk is de verdamper van m'n airco lek. Ik heb ontdekt hoe ze een WJ bouwen in de fabriek: Ze nemen een kachelradiateur en een aircoverdamper en daar bouwen ze een auto omheen. :frusty: Om ze daarna te vervangen moet ongeveer de halve auto uit elkaar: je hele dashboard en omliggende dorpen moeten eruit bijna tot aan de achterbank... 16 uur werk lijkt me een re

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig :whistle: heb ik ook al problemen gehad met de unit waarin de verwarming en airco radiatortjes zitten het uitbouwen viel wat tegen maar 16 uur is wel reeel hoor. maar let wel even op dat je de airco leeg maakt voordat je gaat sleutelen bij een erkende garage (kost niet veel) want als alles bijna los zit moet de airco verdamper en kachel radiator losgekopeld worden, ik durfde toen niet de aircoverdamper los te koppelen vanwege de druk in het systeem en ik kon niet meer rijden want de dash lag eruit. :thumbsup: maar wees niet bang om hier zelf aan te werken want het kan bijna niet fout. je meot wel even zoeken naar de boutjes en moertjes waarmee het dashbord vastzit. maar via wj jeeps.com kun je een goede handleiding hiervan vinden B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zit met een vergelijkbaar probleem, zeer waarschijnlijk is de verdamper van m'n airco lek. Ik heb ontdekt hoe ze een WJ bouwen in de fabriek: Ze nemen een kachelradiateur en een aircoverdamper en daar bouwen ze een auto omheen. :frusty: Om ze daarna te vervangen moet ongeveer de halve auto uit elkaar: je hele dashboard en omliggende dorpen moeten eruit bijna tot aan de achterbank... 16 uur werk lijkt me een re
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...