PepijnS Geplaatst October 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2012 Hallo, Ik dacht de fuseekogels met de werkplaatspers te kunnen doen als de as er toch onderuit is maar helaas De onderste kan wel met een verlengstuk, maar de bovenste zit eerst in de weg :D :whistle: Is er iemand in de buurt van Tilburg die een Fuseekogel trekker heeft met Jeep maten om de bovenste fuseekogel eruit te krijgen en die ik ook zou mogen lenen voor een dagje? (Of als je er een hebt en je hebt zin om even langs te komen, zorg ik voor koffie/bier/frisdrank) Alvast heel erg bedankt grtn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2012 Ik heb hem zelf gemaakt: draadeind met een moer en een stuk RVS pijp tussen de kogels zetten en uitdraaien, even heetstoken een paar klappen met een vuist op de zijkant en ze komen zo los, bij meerdere jeeps gedaan werkt altijd. Dus draadeind in de pijp schuiven moer erop zodat als je de moer aandraait de pijp uitschuift. Kosten nihil werkt super Ik heb 21 mm buis gebruikt met een draadeind erin ca 18 mm doorsnede, maar het kan ook dikker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst October 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2012 Ik heb uiteindelijk een iets ander constructie gebruikt om het zelf te proberen voor ik de as weggebracht heb. Een dikke kogeltrekker en het draadeind er van de andere kant indraaien. Dan kun je ipv naar binnen naar buiten persen: Beetje zelfde principe!?, wel geniaal absoluut niet ideaal en werkt(e) niet en ook absoluut niet aan te bevelen, ik durfde uiteindlijk ook niet meer kracht te zetten omdat het risico bestaat dat je de C uit elkaar perst, ondanks verhitten en tikken op de zijkant!? Als ik je draadeind-buis methode goed begrijp zou dat theoretisch kunnen gebeuren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst October 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2012 En anders inslijpen en dan met de vuisthamer er tegen aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2012 Moet met die trekker ook lukken, maar gewoon flink spanning erop zetten, die C verbuig je echt niet, komt gewoon weer terug in zijn bestaande vorm. Groet, Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst October 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2012 Ik durfde het toch niet aan om meer kracht te zetten en de BFH er meer op los te laten. Dus ik heb de as weggebracht naar Cherokeeparts in Tilburg. Daar zijn ze er uiteindelijk nog 2,5 uur mee bezig geweest, enige mindere daarvan vind ik persoonlijk dat ze de fusees even vastgelast hebben. Wist niet dat ze dat zouden doen anders had ik gevraagd dat niet te doen. Ze kunnen mijnsinziens zowiezo geen kant op als de fusees er eenmaal op zitten. En mocht ik ze ooit weer eens moeten vervangen dan moet ik met de slijptol aan de gang. Verder een topservice van ze, en ze hadden ook voor een goede prijs een nieuw steekaseindstuk liggen. Top Jeep garage om in de buurt te hebben die zoveel en zo snel kan leveren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2012 Mooi dat is in ieder geval opgelost, Ik vraag me alleen af waarom ze ze even hebben vastgelast, tocht niet het staal doorgeslepen om ze eruit te krijgen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts