Spring naar bijdragen

Fuseekogelset Tj Te Leen In De Buurt Van Tilburg?


PepijnS
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik dacht de fuseekogels met de werkplaatspers te kunnen doen als de as er toch onderuit is maar helaas :frusty: De onderste kan wel met een verlengstuk, maar de bovenste zit eerst in de weg :D :D :whistle: :whistle:

Is er iemand in de buurt van Tilburg die een Fuseekogel trekker heeft met Jeep maten om de bovenste fuseekogel eruit te krijgen en die ik ook zou mogen lenen voor een dagje? (Of als je er een hebt en je hebt zin om even langs te komen, zorg ik voor koffie/bier/frisdrank)

Alvast heel erg bedankt

grtn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem zelf gemaakt: draadeind met een moer en een stuk RVS pijp tussen de kogels zetten en uitdraaien, even heetstoken

een paar klappen met een vuist op de zijkant en ze komen zo los, bij meerdere jeeps gedaan werkt altijd.

Dus draadeind in de pijp schuiven moer erop zodat als je de moer aandraait de pijp uitschuift.

Kosten nihil werkt super Ik heb 21 mm buis gebruikt met een draadeind erin ca 18 mm doorsnede, maar het kan ook dikker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb uiteindelijk een iets ander constructie gebruikt om het zelf te proberen voor ik de as weggebracht heb. Een dikke kogeltrekker en het draadeind er van de andere kant indraaien. Dan kun je ipv naar binnen naar buiten persen:

2012-10-11231932.jpg

Beetje zelfde principe!?, :D wel geniaal :D absoluut niet ideaal en werkt(e) niet :D en ook absoluut niet aan te bevelen, ik durfde uiteindlijk ook niet meer kracht te zetten omdat het risico bestaat dat je de C uit elkaar perst, ondanks verhitten en tikken op de zijkant!? Als ik je draadeind-buis methode goed begrijp zou dat theoretisch kunnen gebeuren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durfde het toch niet aan om meer kracht te zetten en de BFH er meer op los te laten. Dus ik heb de as weggebracht naar Cherokeeparts in Tilburg. Daar zijn ze er uiteindelijk nog 2,5 uur mee bezig geweest, enige mindere daarvan vind ik persoonlijk dat ze de fusees even vastgelast hebben. Wist niet dat ze dat zouden doen anders had ik gevraagd dat niet te doen. Ze kunnen mijnsinziens zowiezo geen kant op als de fusees er eenmaal op zitten. En mocht ik ze ooit weer eens moeten vervangen dan moet ik met de slijptol aan de gang.

Verder een topservice van ze, en ze hadden ook voor een goede prijs een nieuw steekaseindstuk liggen. Top Jeep garage om in de buurt te hebben die zoveel en zo snel kan leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...