Spring naar bijdragen

Check Engine Bij Yj 1995 4.0 Ho


lynxmania
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Gisteren mijn wrangler YJ gekocht :) Tijdens de testrit stelde ik vast dat het check engine lampje brand tijdens het rijden. Volgens de verkoper is dit omdat er LPG (LPI) insteekt. Nu het is wel zo dat het lampje niet brand wanneer ik op benzine rijdt. Het slaagt enkel aan bij het rijden op gas. Is de uitleg van de verkoper correct of is er toch ergens iets mis?

Alvast bedankt

Jorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand een idee?

Waarschijnlijk heeft de verkoper gelijk. Als de injectors simpelweg worden afgeschakeld bij het overschakelen op gas ziet de computer de injectors niet meer en zal een motorstoring aangeven. Dit kan wel onderdrukt worden door weerstanden te schakelen op de aansluitingen van de injectors, de computer "ziet" de weerstanden en denkt dat dat de injectors zijn.

Het kan natuurlijk ook nog een andere storing zijn die het lampje inschakeld.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou kunnen dat mijn jeep op gas die weerstanden heeft zoals JeePee zegt maar ik krijg geen storingen

Ik heb wel een gasinjectie systeem (starten op benzine, verser rijden op gas)

Check engine brand bij mij alleen de eerste 3 seconden van het ol contact staan

Ook bij het omschakelen van benzine naar gas of andersom gaat een check engine lamp branden

Gr en veel plezier met de wrangler!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk heeft de verkoper gelijk. Als de injectors simpelweg worden afgeschakeld bij het overschakelen op gas ziet de computer de injectors niet meer en zal een motorstoring aangeven. Dit kan wel onderdrukt worden door weerstanden te schakelen op de aansluitingen van de injectors, de computer "ziet" de weerstanden en denkt dat dat de injectors zijn.

Het kan natuurlijk ook nog een andere storing zijn die het lampje inschakeld.....

Modernere (G3) installaties gebruiken het injectorsignaal om de gasinspuiting te regelen. Die installatie's halen info van de benzineinjectoren ( en belasten de uitgangen voor de injectoren zodat de ECU geen storingsmelding geeft) en van de onboard databus. DWZ dat de eigenlijke ECU nog steeds het mengsel regelt, maar dat de LPG computer dat omrekend.

G1 systemen heben dat niet. Om storingsmeldingen te onderdrukken werd er een aantal kunstgrepen toegepast. Belasten van de ECU, Waardoor deze denkt werkende injectoren te zien, Maar ook aanleveren van een "vals" lambda signaal, om zo meldingen mbt een fout mengsel te voorkomen, werd veel gedaan. De LPG ECU ( Als die er is, anders werd er soms zelfs een speciaal kastje ingebouwd) hadden daarvoor bij sommige systemen een lambda uitgang..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...