lynxmania Geplaatst August 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2012 Hallo, Gisteren mijn wrangler YJ gekocht Tijdens de testrit stelde ik vast dat het check engine lampje brand tijdens het rijden. Volgens de verkoper is dit omdat er LPG (LPI) insteekt. Nu het is wel zo dat het lampje niet brand wanneer ik op benzine rijdt. Het slaagt enkel aan bij het rijden op gas. Is de uitleg van de verkoper correct of is er toch ergens iets mis? Alvast bedankt Jorgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lynxmania Geplaatst August 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Niemand een idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Niemand een idee? Waarschijnlijk heeft de verkoper gelijk. Als de injectors simpelweg worden afgeschakeld bij het overschakelen op gas ziet de computer de injectors niet meer en zal een motorstoring aangeven. Dit kan wel onderdrukt worden door weerstanden te schakelen op de aansluitingen van de injectors, de computer "ziet" de weerstanden en denkt dat dat de injectors zijn. Het kan natuurlijk ook nog een andere storing zijn die het lampje inschakeld..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Het zou kunnen dat mijn jeep op gas die weerstanden heeft zoals JeePee zegt maar ik krijg geen storingen Ik heb wel een gasinjectie systeem (starten op benzine, verser rijden op gas) Check engine brand bij mij alleen de eerste 3 seconden van het ol contact staan Ook bij het omschakelen van benzine naar gas of andersom gaat een check engine lamp branden Gr en veel plezier met de wrangler! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lynxmania Geplaatst August 6, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2012 Ah ok, Dus het ziet ernaar uit dat het wel is normaal zou kunnen zijn. Ik zal de error code is uitlezen en dan zien we wel Bedankt voor de info! Gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2012 Waarschijnlijk heeft de verkoper gelijk. Als de injectors simpelweg worden afgeschakeld bij het overschakelen op gas ziet de computer de injectors niet meer en zal een motorstoring aangeven. Dit kan wel onderdrukt worden door weerstanden te schakelen op de aansluitingen van de injectors, de computer "ziet" de weerstanden en denkt dat dat de injectors zijn. Het kan natuurlijk ook nog een andere storing zijn die het lampje inschakeld..... Modernere (G3) installaties gebruiken het injectorsignaal om de gasinspuiting te regelen. Die installatie's halen info van de benzineinjectoren ( en belasten de uitgangen voor de injectoren zodat de ECU geen storingsmelding geeft) en van de onboard databus. DWZ dat de eigenlijke ECU nog steeds het mengsel regelt, maar dat de LPG computer dat omrekend. G1 systemen heben dat niet. Om storingsmeldingen te onderdrukken werd er een aantal kunstgrepen toegepast. Belasten van de ECU, Waardoor deze denkt werkende injectoren te zien, Maar ook aanleveren van een "vals" lambda signaal, om zo meldingen mbt een fout mengsel te voorkomen, werd veel gedaan. De LPG ECU ( Als die er is, anders werd er soms zelfs een speciaal kastje ingebouwd) hadden daarvoor bij sommige systemen een lambda uitgang.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2012 Ook bij het omschakelen van benzine naar gas of andersom gaat een check engine lamp branden Gaat GEEN check engine lampje branden bedoelde ik. Was de G vergeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.