Spring naar bijdragen

Verschil Tussen 4.0 En 4.0 Ho Motor ?


cor
 Share

Recommended Posts

Hallo mijn motor wordt vervangen door een 4.0 ho ivb slechte staat van mijn 4.0 wrangler.

Ik heb begrepen dat er ook in de ho motor verschil zit van 20 pk milleu eisen [katalysator] welk jaartal?

Is de 4.0 ho door electronica 'tiptuning' meer pk gekregen of is er inwendig ook wat gebeurt 'compressie' tov 4.0 .

Wat kan ik daarbij tegen komen of rekening houden,kan je de motor zo over zetten zonder verlies van vermogen of moet ik het motormanagement 'computer' verplicht over zetten.

Het is een wrangler van 1988 waar al een motor 4.0 is ingebouwd , de 4.0 ho is van 1997.

mvg cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab als ik dat zo lees zijn ze in 1987 uitgekomen met 4.0 wat betekend de motor standaard is voor het bj , elke keer als het kenteken wordt doorgegeven voor onderdelen praten ze over een 4.2.

Waar kan ik uit herleiden welk bj de motor is motornummer specifieke kenmerken.

Wel mijn bevingdingen met beide motoren gereden te hebben groot verschil in motor vermogen,wat het eigelijk niet aangeeft toch misschien de staat van de motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mijn motor wordt vervangen door een 4.0 ho ivb slechte staat van mijn 4.0 wrangler.

Ik heb begrepen dat er ook in de ho motor verschil zit van 20 pk milleu eisen [katalysator] welk jaartal?

Is de 4.0 ho door electronica 'tiptuning' meer pk gekregen of is er inwendig ook wat gebeurt 'compressie' tov 4.0 .

Wat kan ik daarbij tegen komen of rekening houden,kan je de motor zo over zetten zonder verlies van vermogen of moet ik het motormanagement 'computer' verplicht over zetten.

Het is een wrangler van 1988 waar al een motor 4.0 is ingebouwd , de 4.0 ho is van 1997.

mvg cor

Kijk even naar je bestaande motormanagement. Heb je een renix computer dan zul je deze moeten vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de code is de wrangler met een 4.2 motor de lopende band verlaten.

Het vermoeden is groot dat er toch een 4.0 ho motor inzit , kan geen verschil opmerken.

Alleen de module is anders , is die in der loop der jaren van vorm veranderd of is het toch de renix computer .

Ziet er geen benaming op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...