Spring naar bijdragen

Obd 1 Naar Obd2 Uitlezen


Recommended Posts

mn Jeep Cherokee XJ 1990 is oa afgekeurd op een CO2 gehalte van 2,35.

weet iemand hier of het mogelijk is om mijn jeep uit te lezen met een OBD2 uitlezer? bestaan er kabels van OBD1 naar OBD2?

ik kan namelijk hier in Noorwegen wel makkelijk OBD2 uitlezers kopen maar geen OBD1 en ik wordt een beetje moe om 200 euro te betalen bij een garage voor uitlezen.

ben overeigens volgende week in NL dus als iemand daar een adres wees is dat ook goed.

gr \

GJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Is het niet zo dat het hier trouwens om een pre 91'er (start odb) dus Renix systeem gaat? Volgens mij kan je daar niet zomaar Odb uitlezen...

Er zijn wel leuke projecten online te vinden hierover; check eens: http://autos.groups.yahoo.com/group/RENIXPower/ gaat hier om een Arduino project wat het mogelijk maakt om Renix zelf (live) uit te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

dat klopt , het gaat om een 90er XJ

ik ben weer terug in Noorwegen na 3 weken vakantie en vrijdag moet de JEEP voor de herkeuring. Ik zat er aan te denken om eerst een injectiereininger aan de benzine toe te voegen en dan een paar liter ethanol in de bijna lege tank te gooien

om de CO2 naar beneden te krijgen. iemand daar ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn 91er cherokee had ook een te hoog co, lamdasonde doorgemeten en regelde gewoon tussen de 0,1 en 0,9 volt. Bleek de katalysator defect te zijn. Nu zijn auto's vanaf 31-12-1995 verplicht een lambdasonde en katalysator te hebben. Voor 31-12-1995 is een lamdasonde of katalysator niet verplicht, dus als je de katalysator weglaat heb je geen lambdageregeld systeem dus co alleen stationair controleren en mag een waarde van 3,5% hebben. Zo heb ik het ook gedaan, katalysator en tussendemper verwijdert en een stuk pijp met cherrybomb ertussen gelast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

nou inmiddels is de JEEP goedgekeurd. een paar liter ethanol in de nagenoeg lege benzinetank, een nieuwe kat , geen luchtfilter , carterventilatie gedemonteerd en goed warmgereden. Met de waarde van 2,35 terug naar 0,6 wou de keurmeester verder gelukkig niet moeilijk doen. We kunnen er weer 2 jaar tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...