Spring naar bijdragen

Softtop Opvouwen


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een Bestop Supertop voor de YJ.

In de handleiding lees ik het volgende om de softtop op te rollen zonder deze compleet van de jeep af te halen (dus om hem zeg maar neer te klappen)

Folding the Top Down

Open the zippers at the rear of the Side Curtains. Pull the plastic strip on the bottom of the

Side Curtains out of the Belt Rails. Leave the rear corners of the top attached to the

Corner Belt Rails. Unfasten the hook and loop strips at the front of the Side Curtains,

releasing the Side Curtains from the Vertical Retainer. Fold the Side Curtains up onto the

top and release the hook and loop fasteners on the flaps, above the doors. Unsnap the

top from the rear bow.

Release the locking tabs on the Bow Releases from the holes in the bow and slide the rear

bow down to the Bow Mounts. Release the Horizontal Rod from the Windshield Bracket.

Remove the Vertical Rod from the Vertical Retainer Mount and lay the bow assembly

down on the rear of the vehicle.

Unfasten the top from the windshield and lay it down on the body. Make sure that the

rear corners of the top are tucked under the rear bow. Fold the top in half from front to

back and continue folding until the top is about 1 foot wide at the rear of the vehicle.

Secure the top by clipping the Bow Tie Downs into the Side Belt Rails.

Alleen als ik dit zo lees snap ik niet precies hoe ik dit moet doen.

Heeft iemand daar een filmpje van of kan dit duidelijker uitleggen?

Heb al gezocht op youtube maar kan van de YJ niets vinden

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mja opvouwen is niet goed voor de ramen en achter in de achterruit zit die stalen strip (wat niet opgevouwen kan worden)

Als ik hem achter de rolkooi kan opvouwen heb ik hem ook niet in de weg liggen. Met het weer in NL weet je nooit zeker of het de hele dag droog blijft.

En dan is het toch fijn als je hem bij je hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf geen supertop, maar als ik het verhaal goed begrijp en met wat hulp van Bestop installatie instructie

en van wat ik me herinner van een installatie vorig jaar::

- Open de ritsen aan de achterzijde van de zijramen

- Haal de plastic strip aan de onderzijde van de zijramen uit de rails

- Laat de hoeken van de softtop in de rails zitten ( achter )

- Maak de voorzijde van de zijramen los van de stang waar ze om zitten

- Vouw de zijramen naar boven, bovenop de top

- Maak de flappen boven de deuren los

- Maak de top los van de achterste boog ( 5 of 6 drukknopen, volgens mij )

- Maak de vergrendeling van de achterste boog los, waar deze op de voorste boog zit en laat de achterste boog, waar deze op de voorste boog zit, naar beneden glijden.

- Maak de stangen boven de deuren los van het raamframe

- Haal de verticale stangen bij de achterzijde van de deuren uit hun houder en leg het geheel van stangen naar achteren op de auto

- Maak de top los van het voorraam en klap deze naar achteren op het stangenstelsel

- Zorg ervoor de achterste hoeken klem zitten onder de achterste boog

- Als het goed is, heb je nu de bogen plat op de achterkant van de auto liggen en ligt de softtop daar weer op

- Eerst het achterste deel van het dak van de softtop, daarop de zijramen ( en misschien de achterruit ) en daarop weer het voorste deel van het dak van de softtop

- Vouw nu de top voorzichtig op totdat je een pakket van ongeveer 30 cm breedte hebt.

- Maak alles nu zodanig vast dat het onderweg niet weg kan waaien ;)

Geen idee hoe de bow tie downs eruit zien.

De stalen strip aan de achterzijde zal je los moeten halen.

Je kan de ramen ook uitritsen, voorzichtig oprollen en netjes opbergen om ze langer mooi te houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dankje

Ik was aan het zoeken naar een filmpje, zo weet je precies hoe en wanneer het moet, dit zal misschien ook werken.

Zal het eens proberen!

Ok, dankje

Ik was aan het zoeken naar een filmpje, zo weet je precies hoe en wanneer het moet, dit zal misschien ook werken.

Zal het eens proberen!

Als je even naar het technisch forum van TJ en LJ gaat dan staat daar een filmpje over hoe je een sotfttop eraf haald. Het is weliswaar voor een TJ maar het principe is het zelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kenzo,

ik rits de zijramen eruit en rol deze binnenstebuiten op en leg deze achter de bank.

Vervolgens rits ik het achterraam open (alleen de zij-ritsen), rol het omhoog en zet het vast met de drukkertjes.

Daarna laat ik de top achter de auto hangen (over het reservewiel) en leg ik de beugels eerst plat.

Vervolgens rol ik de top op en draai ik hem achter de achterbank.

Tot nu toe nog niets verloren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kenzo,

ik rits de zijramen eruit en rol deze binnenstebuiten op en leg deze achter de bank.

Vervolgens rits ik het achterraam open (alleen de zij-ritsen), rol het omhoog en zet het vast met de drukkertjes.

Daarna laat ik de top achter de auto hangen (over het reservewiel) en leg ik de beugels eerst plat.

Vervolgens rol ik de top op en draai ik hem achter de achterbank.

Tot nu toe nog niets verloren ;)

Wat ik vergeet te zeggen is dat ik de top w

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...