Spring naar bijdragen

Bonken Bij Snel Optrekken


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Al enige tijd, misschien al wel zo lang als ik hem heb, bonkt mijn Jeep als ik zeer snel optrek en dan overschakel.

Het is niet echt een race-auto natuurlijk :whistle: dus doe ik het ook bijna nooit. Vandaag een keer wel en als ik dan van twee naar drie schakel, en de kopling wer los laat komen hoor je "bonk".... net alsof de auto vanaf de achteras wat schokt.... bij de andere versnellingen is het minder.

Ik heb het ook een klein beetje als ik het gas los laat, maar dat is niet zo hinderlijk.

Weet iemand of dit kwaad kan?

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het torsierubber van je versnellingsbak versleten is.

Dat rubberblok zit tusen de skidplate en je versnellingsbak.

Tlkens als je gaas geeft wil de versnellingsbak door sijn tra

Dus telkens als je gasgeeft wil de versn bak door zijn traagheid meedraaien met de aandrijfas. Bij een starre vebinding zou je dan stukken maken, door een rubber ertussen heeft die versn bak de mogelijkheid zich iets te zetten bij hard gas geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Wimbo,

Dankje, ik zal er eens naar laten kijken.

Het klinkt gelukkig niet zo heel ernstig :) Kan over een tijdje wel met de APK mee denk ik, Of moet ik haast mee maken omdat het anders ernstige gevolgen kan hebben? Bij "normaal" rijden eigeniljk bijna geen last.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij een dot gas geven met versleten torsierubber de achterste aandrijfas uit de beugels gewrongen met als gevolg dat ik een nieuwe aandrijfas moest installeren (schade aan de oren). Ik denk dat bij normaal gas geven het rubber nog zijn werk een beetje doet, maar ik zou het toch zo snel mogelijk vervangen. Een kapotte aandrijfas kost stukken meer tijd en geld.

Je kan dat rubber bestellen in je garage, bij Cherokee parts of B&S denk ik.

Voor een how to zoek ik vaak op internet fimpjes (meestal engelstalig) of hier op het forum.

SUC6 ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet eens een breekijzer net naast het rubber en kijk of het inderdaad kapot is. Das beter als nog even ermee blijven doorrijden. Misschien is het wel wat anders, wat je nu laat zitten, wat wel een serieus gebrek is. Versnellingsbak rubber en motorblok rubbers zijn vaak veroorzaker van zo'n geluid.

Voor de kosten hoef je het niet te laten, zo duur zijn deze nu ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...