Spring naar bijdragen

Lekkage Diff, En Flink Ook.


ruward
 Share

Recommended Posts

Hallo kenners,

Jeep net met vlag en wimpel door de keuring begint me het een dag of 2 geleden flink te piepen met optrekken, het komt van achter onder, met name in de bocht, na ff gereden te hebben lijkt het weg te zijn. in eerste instantie dacht ik aan de remtrommel, blijkt niet zo te zijn, ik kom er net achter dat ik een flinke olielekkage heb bij de cardanas waar hij het achterdiff in gaat, er zit ook een behoorlijke speling in, olie lek zal zijn omdat de kering kapot is en het gepiep komt van het lager, correct me if i wrong.

Mijn vraag is of deze klus zelf goed te doen is, of moet het hele diff op de schop, als dat zo is moet ik het uit besteden. :wacko: :wacko: en ben ik wederom niet blij, maargoed hij moet blijven rollen.

Morgenvroeg moet ik de caravan ophalen met de Jeep, ik weet niet of dat slim is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, daar kom ik achter als ik het spulletje los ga halen, ik ben met auto,s een beetje handig, moet ik er zelf aan beginnen of kan ik het beter uit besteden, zelf maak ik er vaak een rommeltje van als het een lastig klusje is. :wacko: :wacko:

Groet Ruward.

Kan niemand mij wat wijzer maken, ik zit flink in de rats

Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan niemand mij wat wijzer maken, ik zit flink in de rats

Thanks

Als alleen de pinionlagers en keerring kapot zijn is dat goed zelf te repareren mits je de beschikking hebt over een pers om de lagers er af en op te krijgen. Het is wel een aardig klusje want de steekassen moeten er uit en het dif moet uit elkaar. Het vervelendste onderdeel is de crushsleeve op de goede spanning zetten, daar komt nogal wat spierkracht bij kijken.....

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de info, ik was er al bang voor dat ik het niet zelf kan, een lager vervangen dat lukt me wel, vanaf de buitenkant wel te verstaan, maar zodra ik het diff moet loshalen dan laat maar.

Kom net van Jos vandaan in Didam die gaat het fiksen, dus weer redelijk blij, aardige vent trouwens, hij stond direct voor me klaar, hij heeft net een kruisje en de yoke vervangen, dat slepende geluid kwam van een verrot kruisje, de kering en de lager moet ook vervangen worden.

Dank jullie wel, groet Ruward

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...