ruward Geplaatst March 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2012 Hallo kenners, Jeep net met vlag en wimpel door de keuring begint me het een dag of 2 geleden flink te piepen met optrekken, het komt van achter onder, met name in de bocht, na ff gereden te hebben lijkt het weg te zijn. in eerste instantie dacht ik aan de remtrommel, blijkt niet zo te zijn, ik kom er net achter dat ik een flinke olielekkage heb bij de cardanas waar hij het achterdiff in gaat, er zit ook een behoorlijke speling in, olie lek zal zijn omdat de kering kapot is en het gepiep komt van het lager, correct me if i wrong. Mijn vraag is of deze klus zelf goed te doen is, of moet het hele diff op de schop, als dat zo is moet ik het uit besteden. :wacko: en ben ik wederom niet blij, maargoed hij moet blijven rollen. Morgenvroeg moet ik de caravan ophalen met de Jeep, ik weet niet of dat slim is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst March 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2012 steek as stuk of lagers van de as scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst March 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2012 Ok, daar kom ik achter als ik het spulletje los ga halen, ik ben met auto,s een beetje handig, moet ik er zelf aan beginnen of kan ik het beter uit besteden, zelf maak ik er vaak een rommeltje van als het een lastig klusje is. :wacko: Groet Ruward. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst March 31, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Ok, daar kom ik achter als ik het spulletje los ga halen, ik ben met auto,s een beetje handig, moet ik er zelf aan beginnen of kan ik het beter uit besteden, zelf maak ik er vaak een rommeltje van als het een lastig klusje is. :wacko: Groet Ruward. Kan niemand mij wat wijzer maken, ik zit flink in de rats Thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Kan niemand mij wat wijzer maken, ik zit flink in de rats Thanks Als alleen de pinionlagers en keerring kapot zijn is dat goed zelf te repareren mits je de beschikking hebt over een pers om de lagers er af en op te krijgen. Het is wel een aardig klusje want de steekassen moeten er uit en het dif moet uit elkaar. Het vervelendste onderdeel is de crushsleeve op de goede spanning zetten, daar komt nogal wat spierkracht bij kijken..... suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Als het lager overleden is zou ik er, als je zo hoor niet aan beginnen. Zit er nog olie in het diff? Anders zou ik even vullen en kijken of het geluid er dan nog is. Keering vervangen en of cardanas lagers vervangen kun je makkelijk zelf doen. Frank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst March 31, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2012 Dank jullie wel voor de info, ik was er al bang voor dat ik het niet zelf kan, een lager vervangen dat lukt me wel, vanaf de buitenkant wel te verstaan, maar zodra ik het diff moet loshalen dan laat maar. Kom net van Jos vandaan in Didam die gaat het fiksen, dus weer redelijk blij, aardige vent trouwens, hij stond direct voor me klaar, hij heeft net een kruisje en de yoke vervangen, dat slepende geluid kwam van een verrot kruisje, de kering en de lager moet ook vervangen worden. Dank jullie wel, groet Ruward Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.