Spring naar bijdragen

Loze Slangen/bedrading- Expert Gezocht!


rob schulze
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Afgelopen jaar druk bezig geweest met het "opknappen" van mijn GW.

Onder de motorkap lopen echter een aantal slangetjes en bedrading die afgedopt zijn, danwel in de rondte slingeren......Ik kan er geen chocola van maken. Ik denk dat het wellicht te maken heeft met de "milieu-herrie" die er in zit, maar er - gedeeltelijk - is uitgehaald.

Om te voorkomen dat ik stomme streken uithaal en ellende veroorzaak ( daar heb ik al genoeg van gehad tijdens het opkalefateren van dit orgel...) ben ik op zoek naar iemand die werkelijk verstand heeft van deze motor ( AMC 360 cui - 5,9ltr.- 1986) en mij kan vertellen hoe het allemaal hoort te zitten. Die kan ik dan eens met een bezoekje vereren.....Het liefst in Noord-Holland, maar elders is niet echt een probleem.

Ik hoor het graag.

Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ! Kom je toch deze kant op ! :D Maar ok, ik heb al t 1 & ander zelf uitgeplozen, misschien handig om eens de "orgels" naast elkaar te zetten met eventueel nog een paar 86'er s ? Eventueel in combi met iemand die er ECHT verstand van heeft..

Kunnen we er gelijk de 1e Woody-Day van maken ! :thumbsup:

Gr. Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Inmiddels wat loze "touwtjes" verwijderd en/of afgedopt :) . Hadden inderdaad betrekking op gedeeltelijk verwijderd "milieuspul " door vorige eigenaar/naren :huh: Er hangt nu nog een losse draad, die vast zit aan een soort schakelaar op de airco-leiding, rechts boven op het voorspatbord. Nog maar verder uitzoeken dus...

Het idee van een "1e Woody-day" is trouwens zo gek nog niet :thumbsup: Misschien moeten we daar maar eens over brainstormen..... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had al leiding voor leiding afgedopt, geen enkel invloed. Nieuwe Edelbrock intake met idem carb staat op het lijstje en dan is eigenlijk alles weg. Heb erg in twee leidingen die naar benzine ruiken, is om je tank te ontluchten. Ik meen dat ze daar soort ventilatie dopjes opzetten gelijk op kleppendeksel om vacuum in tank te voorkomen, ik rij lpg dus tank gaat langzaam leeg, heb bouten in leidingen.

Draad op airco, bij die schakelaar zie je ook kijkglas in leiding, is om je airco pomp uit te schakelen als je airco aan hebt en je aircogas is op. De magneet koppeling op airco schakelt pomp uit. Nooit overbruggen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had al leiding voor leiding afgedopt, geen enkel invloed. Nieuwe Edelbrock intake met idem carb staat op het lijstje en dan is eigenlijk alles weg. Heb erg in twee leidingen die naar benzine ruiken, is om je tank te ontluchten. Ik meen dat ze daar soort ventilatie dopjes opzetten gelijk op kleppendeksel om vacuum in tank te voorkomen, ik rij lpg dus tank gaat langzaam leeg, heb bouten in leidingen.

Draad op airco, bij die schakelaar zie je ook kijkglas in leiding, is om je airco pomp uit te schakelen als je airco aan hebt en je aircogas is op. De magneet koppeling op airco schakelt pomp uit. Nooit overbruggen dus.

Marco,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels was ik ook zover gekomen..... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Inmiddels heb ik geen enkel emissie slangetje meer. Heb inlaatspruitstuk kaal gemaakt. Alles af-gedopt / geblind buiten: originele carburateur incl electrische choke ( dus ook het verwarmingselement verwijdert en ontstane gaten in intake en carb af-geblind / dopt ), vacuum naar hoofdremcilinder, ontluchting intake ( komt metalen buis uit inlaatspruitstuk die overgaat in rubber naar carb ) en natuurlijk blijft het thermostaathuis ( sensor die erin zat verwijdert ) en nog 1 leiding die van kachelhuis naar inlaatspruitstuk loopt.

Zit alleen nog op HEI bougie kabels te wachten en dan ie voor het eerst lopen. Mochten jullie afspreken dan kom ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...