Spring naar bijdragen

Remblokken V8 5.2 1997, zuiger vast


Recommended Posts

We hadden grote beurt onderdelen gehaald , en we gingen aan de slag.

Bij het remzadel demonteren ging het al wat stroefjes. Toen ik het remzadel eraf had, het rempotje met vloeistof stond open, probeerde ik de zuiger terug te drukken...niets...WD40 ertussen gespoten....weer niks,,, geen beweging i te krijgen in de zuiger.

Ik probeerde het nog met een soort van bankschroefje op zijn voorzichtigst, maar mijn ervaring is toch dat een remzuiger met enige kracht toch soepel naar binnen gaat. Geen beweging.

Toen het remzadel met de oude blokken maar weer gemonteerd. Had ik vette pech?

Lijkt mij dat dit op volledige demontage van de remklauw uitkomt. Maar dat kunnen we niet zelf, want je hebt een pers nodig en pasta en dat heb ik niet.

Komt dit vaker voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt echt geen pers nodig om je zuiger terug in je klauw te duwen hoor.

Monteer je klauw en steek er eens tussen met een dikke schroevendraaier dan een beetje wringen en dan gaat je zuiger wel terug in zijn zitting. Of anders met een bankschroefje recht over de klauw, werkt altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat het zo kan, maar deze wilde dus niet.. Als ik jouw reactie lees denk ik dat deze remklauw-zuiger inderdaad een stugge was wink.gif Er is mij verteld dat deze remzuiger van hard kunststof is, en als ik die teveel 'mishandel' dat er wat zou kunnen scheuren. Dus ik heb de kracht erop gezet die ik dacht dat nodig was om de zuiger terug te duwen (flink wat kracht en dan zou de zuiger iets moeten bewegen,maar deed ie niet).

Ik dacht, ik vraag het hier, misschien is het iets "jeeps", dat er bijvoorbeeld een gaatje in de hoofdremcilinder dicht zou kunnen blijven zitten waardoor de remvloeistof niet terug kan, en dus de zuiger niet beweegt. Of dat je zegt; "als je geen pers hebt, moet je hem er niet zelf uithalen om schoon te maken, die zuiger".

Mijn broer moest nog laat naar huis met de jeep dus ik heb het zekere maar genomen en de oude boel weer terug gezet. De gok om de zuiger eruit te laten ploffen en schoon te maken was te groot, dat ik m niet meer terug zou kunnen persen.

Jij zegt: "het moet makkelijk gaan met een schroevedraaier en wat kracht".. Die kracht heb ik dus geprobeerd.

Ik dacht al dat ik pech had.. biggrin.gif

Oja, voordat je denkt dat ik de auto gevaarlijk op de weg gezet heb; Ik heb wel gecheckt of de remklauw naar behoren functioneerde na montage door het wiel te draaien en iemand te laten remmen, dat een paar keer. Daarna proefritje.

Remmen doet het dus wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...