Spring naar bijdragen

Ruitenwissers


wagowuis
 Share

Recommended Posts

Eigenlijk te stom voor woorden, maar krijg met geen mogelijkheid de wisserbladen van de armen.

Bij elke andere auto heb je een "haakverbinding" en kan een kind de was doen.

Echter mijn 1983 wagoneer heeft wisserarmen met een "pin" verbinding.

Krijg de bladen niet van de pin en durf geen kracht te gebruiken omdat anders de wisserarmen gaan buigen.

Tip iemand aub?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha wagowuis,

ik heb het op mn chief gehad.. :frusty:

Wat bij mij werkte:

spuit ze in met WD40, duw de wisser bladen in tegengestelde richting v/d ruit duzz, -> ) tegende ruit & en zo -> ( buigen, dan gaat het gat open v/d wisser waar die pin v/d arm in zit.. Leg wel ff een handdoek ofzo op de motorkap rond de wisser waar je mee bezig bent ivm beschadigingen !

Probeer nu hem er van naar boven van af te trekken/wiebelen, liefst met 2 man, dan kan er 1 de arm goed vast houden.

Suc6 !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil het niet gaan met alleen trekken/wiebelen gebruik met beleid een platte schroevendraaier om de wisser omhoog te duwen, voorzichtig dus, vandaar ook de handdoek, waar ik na een dikke kras ook maar voor heb gekozen !

Klopt, met een schroevendraaier tussen ruitenwisser en blad wrikken moet lukken om m los te krijgen. Die handdoek is een wijze les inderdaad, zelf helaas ook ondervonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...