Spring naar bijdragen

olielekkage


dree
 Share

Recommended Posts

mijjn XJ-tje lekte olie langs voorste en achterste kruksaskeerring. sad.gif Dus ik carterpan er vanonder gehaald , halve-maan keerringen vervangen en aan de voorkant krukaspoelie eraf en ook die keerring vervangen, so far so good, lekt inder daad niet meer biggrin.gif .... door die afdichtingen. Maar ergens, ik denk inde buurt van het oliefilter, lekt er toch nog een dichting. mad.gif Dat kan op het filter zelf zijn, maar ik denk eerder de pakking van de filterhouder of de oliepomp. Of zit daar nog iets op het blak geschroefd dat olie kan lekken ? blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Cyril_cj5@Jun 16 2005, 18:33

er zit een o-ring tussen het blok en het filterhuis,

eerst schoonmaken dan later even kijken.

en dan mogelijk vervangen.

<div align="right">

zit er geen pakking (papier of vloeibaar) tussen ?

Een rubber O-ring verouderd toch snel ? (XJ , 4.0 HO , '89)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is inderdaad een O-ring.... Lekkage op die plaats treedt dan ook wel vaker op.

Bij ASP-Eberle, in Duitsland, vond ik een reparatiesetje:

O-Ringset Ölfiltergehäuse, 4.0-L. (242 cui), 242cui, 87 - 98  5.00 €

Ik ga er vanuit dat ook bij de Nederlandse Jeep specialisten zo'n setje voor ongeveer die prijs op het schap ligt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Jun 17 2005, 23:38

't Is inderdaad een O-ring.... Lekkage op die plaats treedt dan ook wel vaker op.

Bij ASP-Eberle, in Duitsland, vond ik een reparatiesetje:

Ik ga er vanuit dat ook bij de Nederlandse Jeep specialisten zo'n setje voor ongeveer die prijs op het schap ligt!

<div align="right">

bedankt, ik ga ermee aan de slag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit vond ik nog ergens op internet, is dus een bekend probleem:

I owned an 82 Cherokee with a 4.0 -6. it had constant oil seepage from the rear of the engine. My dealer replaced the plastic valve cover with a die cast aluminum one with no success in reducing oil seepage. I finally traced the oil to the spin on oil filter mount. The o-rings that seal the oil filter mount are Nitrile (aka Buna-N, NBR) which have limited life at the 225 degrees that this engine operates at. Removing the mount, I found that the o-rings had taken on a set and were hard as a rock and cracking. Replacing the o-rings with the same size but with 70 Durometer Viton rubber solved the leakage. Chrysler at the time would only replace them with the same Nitrile rubber which would probably buy me 6 months.... My fix lasted the life of the vehicle.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Jun 25 2005, 15:39

Geen idee wat het precies is, maar het komt er dus op neer dat hij O-rindgen heeft gebruikt die een hogere temperatuur kunnen hebben dan de originele...

<div align="right">

inderdaad, ik ben geen expert op het gebied van O-ringen en kunststoffen maar ik begreep ook uit het verhaal dat als je een nieuwe O-ring monteerd en er eentje neemt die iets hogere temp. kan hebben zonder uit te drogen het probleem nooit meer terug zou komen...

maar zeg nooit nooit zeg ik altijd maar wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, waar gaat dit verhaal heen...........

Ik heb meer olie onder mijn blok hangen dan dat er in zit, en ik heb al bijna een jaar een setje nieuwe O-ringen klaarliggen (bij B&S vandaan).

Vandaag een gloednieuwe dopsleutelset opgehaald bij Bart Grand.

Als Dree nou nog ff met een verhaal komt dat het allemaal zo gepiept is, en dat niet je hele kop onder de olie zit, heb ik weer een stimulans om deze klus aan te vangen (ik ga m'n naam veranderen in LazyPowerCow, of DutchLazyCow) laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by DutchPowerCow@Jun 26 2005, 02:17

Goed, waar gaat dit verhaal heen...........

Ik heb meer olie onder mijn blok hangen dan dat er in zit, en ik heb al bijna een jaar een setje nieuwe O-ringen klaarliggen (bij B&S vandaan).

Vandaag een gloednieuwe dopsleutelset opgehaald bij Bart Grand.

Als Dree nou nog ff met een verhaal komt dat het allemaal zo gepiept is, en dat niet je hele kop onder de olie zit, heb ik weer een stimulans om deze klus aan te vangen (ik ga m'n naam veranderen in LazyPowerCow, of DutchLazyCow) laugh.gif <div align="right">

Helaas, DPC, LPC of DLC, ik zit altijd al helemaal onder het zwarte goedje als alleen maar een olie filter moet vervangen ph34r.gif Dan gutst de olie er of langs de filter mount of gewoon uit het filter, dat gek genoeg door de ingenieurs nooit rechtop of ondersteboven gemonteerd is. En dan uit het filter, over de startmotor, over de bedrading en dan sijpel-sijpel in drie straaltjes op de grond... blink.gif

Ik heb nog niet naar mijn XJ gekeken, maar bij mijn ZJ moet je de filter mount met een grote torckx losdraaien. Dan zie je de bui al hangen zeker ? Veel te vast en niet bij te komen. Ik dacht dan ook: eerst maar ff een topic beginnen voordat ik mezelf weer ga inzepen. (nogmaals: ph34r.gif )

Trouwens, parkeren jullie op asfalt ? (zie je de vlekken minder ?) Of boven een straatputje ? wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Originally posted by 87wrangler@Jul 8 2005, 22:26

Heb je uitgelegd dat een Jeep niet lekt?  wink.gif

Tsja, de grap van terrein afbakenen werdt niet gewaardeerd sad.gif

Wat zijn dat trouwens voor een aansluitingen van de transmissiekoeling op de radiator?

Daar lekt ook het een en ander.

Die koperkleurige dingen die op de leiding geperst zijn en met een verloop de radiator in gaat.

Nu moet mijn radiator er ook een keer aan geloven, ik ben bijna de helft van mijn lamellen kwijt. Waarschijnlijk de reden dattie nogal heet wordt bij hogere snelheden dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...