cooltrance Geplaatst December 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2011 Hallo, Mijn eerste post hier... Ik vroeg me af wat een eventueel voordeel zou kunnen zijn om niet permanent de 4x4 hi gearing van onze '95er ZJ te gebruiken, maar in plaats daarvan af en toe op de openbare weg de "kleine" versnellingsbakhendel in het midden te zetten. Ik kan me voorstellen dat het wat in brandstofbesparing scheelt, maar zijn er nog andere voordelen? Ik ben benieuwd naar hoe andere Jeepers dit mechanisme gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst December 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2011 cooltrance welke standen (letters) staan er aangegeven bij de "kleine"hendel? (dit is overigens de selectiehandel van je tussenbak) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baron Geplaatst December 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2011 Is dat toevallig niet gewoon (N)neutraal stand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2011 In feite bedoel je dan dat je je gewoon gaat laten uitbollen in de neutraalstand ? Dat is ten strengste af te raden, en in feite op een verkeerde manier een betrachting van niet te realiseren voordeel. zo ga je misschien een duizendste procent slijtage uitsparen op je aandrijflijn, maar daartegenover krijg je dan een extra belasting van je remsysteem en verlies je bovendien het effect van je motorrem. chrysler raadt het tevens af omdat alle voertuigen met een automaatbak niet mogen gesleept worden in neutraalstand. Nochtans zijn er velen, waaronder zelfs vakmensen die deze raad naast zich neerleggen, maar de discussie hieromtrent hoort hier niet thuis. Laat het zo, en geniet van je jeep zoals hij is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 25, 2011 Is dat toevallig niet gewoon (N)neutraal stand Hoeft niet, in de eerste jaren waren er 4.0's met SelectTrack: 2WD, 4HI, N en 4 LO zijn dan de mogelijkheden, ik weet niet zeker of dat de volgorde is. Ergens op dit forum moet een draadje zijn waar de verschillen staan, compleet met foto's van de versnellingshandle. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2011 Bij een Wj hoef je dit alleszins niet te proberen. Stel dat je de tussenbak al rijdend in 'N' krijgt, wat al met veel gekraak zal gepaard gaan, maar dan ga je bij het terugzetten in 4X4 eerst je tussenbak, dan je tandwielen en daarna je aandrijfas rond je oren zien spetteren... Trouwens, uitbollen in neutraal heeft toch geen zin ? Van zodra je gas lost, remt ie op de motor en wordt je injectie toch ook afgesloten ? Denk niet dat daar brandstof te besparen valt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.