Ron K Geplaatst November 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2011 Nog niet zolang geleden een WJ (2001, 195.000km) aangeschaft. Een normale D beurt op laten uitvoeren, dus ook diff olie en transmissieolie laten vervangen met de juiste LS olie. Zowel bij linksom als rechtsom treedt er soms (meestal) bij een scherpe bocht wat wringen van de voorwielen op, dit gaat gepaard met wat grommend geluid. Als de auto wat warmer wordt lijkt het minder te zijn. Is dit een versleten tussenbak of diff probleem en zo ja hoelang kan je hier mee doorrijden ? Tweede vraag; is het nodig om de PCV klep te vervangen (is niet gebeurd) of zou je dat ding ook kunnen schoonmaken ? Alvast dank voor uw response. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2011 PCV klep kun je eenvoudig schoonmaken met een beetje benzine en een lapje. Vervangen zal niet nodig zijn als hij nog correct functioneerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron K Geplaatst November 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2011 Dank. PCV klep is gereinigd (geweekt in benzine) en de motor loopt weer vlak bij hogere toerentallen. Ik had me wat betreft het wringen niet goed ingelezen. Dit is natuurlijk een bekend probleem van de NV247 tussenbak. Tip voor toekomstige kopers van een WJ; altijd achtjes cq rondjes rijden tijdens de proefrit :-) Topic gesloten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yabba Geplaatst January 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2012 Toch effe reageren nog. Als het een Quadra-drive is, zou ik voor je nieuwe tussenbakken etc begint te plaatsen, eerst eens de olie uit de differentielen halen, en vervangen door het goede spul. Ik durf te stellen dat meer dan de helft van de wat oudere quadra drives ofwel met de foutieve 75W90 olie gevuld zijn , ofwel met de juiste 85W140 , maar dat er dan ofwel geen limited slip-additief bijzit (en enkel dat van MOPAr origineel werkt zoals het hoort), ofwel dat deze olie er nog van bij de geboorte opzit en dus niks meer kan bijbrengen aan de werking van de differentielen, en meer precies de werking van de Limited slip/gerotor koppeling die erin zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst June 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2012 Advies Jeep 75W90 met LS zou toch in principe goed moeten zijn ? Ik kan begrijpen als er oude olie in zit of geen LS dat het probleem zich voor doet. 85W140 is bij heavy duty maar bij normaal gebruik zou de 75W90 voldoende moeten zijn. Ik hoor nl (niet altijd) bij achteruit rijden (en dan alleen bij links om) na ongeveer 3m een geluid of de banden aanlopen. Vooruit kan ik draaien wat ik wil maar hoor het geluid (bijna) nooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maikeejeeper Geplaatst June 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2012 ik hadt bij de proefrit ook een 8 vormig rondje gemaakt toen goed en nu dan merk dat hij dan bonk op een of andere manier, ik ga over 4 weken na frankrijk en wil graag weten hoe ik dit snel kan oplossen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst June 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2012 Volgens een collega van mij die al jaren Jeep rijd is het de gerotor hydraulic pump en komt dit vaker voor. Het zit in je tussenbak. Ik heb al eens eerder iets op het forum hierover gelezen dacht ik. Zijn Jeep doet het ook en kan volgens hem niet veel kwaad. Ik heb echter geen idee of het kwaad kan. Deze pomp zorgt voor de kracht verdeling over de wielen. Je zou eens op Youtube kunnen zoeken mogelijk laten ze hierover iets zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maikeejeeper Geplaatst July 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2012 oke ja ik heb het ook geprobeer toen was de auto harstikke koudt en toen hoorde ik het kan het daar ook mee te maken hebben? maar met bochten enzo heb ik nergens last van, ik ga er mee naar frankrijk en als hij stuk is komt de anwb maar, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yabba Geplaatst July 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2012 Advies Jeep 75W90 met LS zou toch in principe goed moeten zijn ? Ik kan begrijpen als er oude olie in zit of geen LS dat het probleem zich voor doet.85W140 is bij heavy duty maar bij normaal gebruik zou de 75W90 voldoende moeten zijn Als het een quadra drive is , weet ik niet wie bij Jeep je dat advies geeft, maar dan is het gewoon fout, in een quadra drive moet ALTIJD 85W140... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst July 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2012 In de specs bij wjjeeps bevelen ze dit toch aan. Ook bij de website van Kroon olie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst July 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2012 @pieter, vwb Kroon is dat niet waar iig: Aanbevolen product Voor dit component kunnen we geen standaard advies geven. Raadpleeg onze technische dienst. Telefoon: 0546-818165 E-mail : tms@kroon-oil.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst August 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2012 :-) tja ik had gekeken bij dif voor en achter :-(. Niet zo slim. Bedankt dan heb ik dus de verkeerde olie gekocht maar gelukkig nog niet erin gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.