pjotr9 Geplaatst January 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2004 Ik heb de volgende vraag aan een jeep specialist gesteld. Hoe kan ik op een jeep academy, en terrein meetingen, toch goed meekomen met mijn 4.0 tj bj 00 automaat en dat ik er ook nog redelijk goed mee op de weg kan blijven rijden. het is een 2e auto en rijdt maar 10.000 per jaar. Dit was het antwoord: Wat betreft U aanvraag voor het verhogen van U Wrangler het beste is een rock crawler kit van 2,5 inch Schokdempers voor de kit in 9000 serie Banden Good Year MTR 245/ 75 x 16 Set spoorverbreders Sleeplint Sleepoog RVS wat is jullie mening daar over?????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst January 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2004 Begin eens met een paar goede banden.. in jouw geval all-terrains of mud-terrains. Dat, en een goed sleeplint. Dan de modderbak in, dan merk je vanzelf wel waar je nog wilt verbeteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2004 Mij zijn MT-tjes aangeraden.(voorkeur BFG) Het schijnt dat je met de tereinen die je hier in de buurt vindt daar het verste meekomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjotr9 Geplaatst January 21, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2004 He he, thanxs, maar nee ik breng hem 1 keer weg, en dan wil ik ook gewoon een goede set hebben, ik vind het leuk, heb er lol in en dan mag het goed gebeuren. Heeft er iemand ervaring met deze set? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst January 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2004 De banden zijn idd zeer belangrijk, maar ook heel afhankelijk wat je ermee wil. Ga je echt de blub in: hoge smalle banden, zand kan beter breed bereden worden, Rots rijden vraagt weer een ander bandje enz. Eigenlijk is het makkelijk om een setje of 4 verschillende achterin te hebben leggen Een goede allround band is waarschijnlijk de beste keuze, tenzij je echt veel op de weg zit. Ik zelf heb normaal 255/70 banden voor redelijk wegverkeer, en 4 velgen met 225/70 bandjes voor offroad. (MS). Ja, een sleeplint, waarschijnlijk wel handig (om een ander uit de prut te trekken ). Voor de rest, daar groei je in denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2004 Tsja Pjotr...ik ben zelf net begonnen met het uitgeven van spaarcenten voor die zooi ( zie projecten) aangezien we niet eens onze auto mogen wàssen in de straat hier, ben ik maar overgegaan om het anderen te laten doen tegen betaling. Ik rij nu op BFG A/T bandjes 32/11.5/15 ... Sta ook inmiddels op die 9000 set van Rancho en heb de spoorverbreders...de rest komt nog. Maar ik dwaal (alweer) af....zucht... Ik moet zeggen dat het niet slecht rijdt. De Rancho set is iets stugger dan de originele (moet je van houden) maar is heel redelijk in te stellen en reageert erg lekker. Ik heb geen ervaring met de rock-crawlers helaas... Ik ben wel helemaal verliefd op de BFG banden. Wat een verschil met die rubberen ik-zie-een-druppel-dus-ik-ga-maar-vast-glijden troep van een Goodyear RT/S. Maar ongetwijfeld is die MTR's ook een hele verbetering met de standaard slof. De verhoging van je ophanging heeft helaas geen effect op de grondspeling, de grotere banden wèl. Dus je wint wel een paar centimeters. Scheelt weer iets. Nog iets, met grotere banden kàn het zijn dat de overbrenging van de kroon/pignon in je voor- en achter dif. aangepast 'moet' worden...iedere Jeep reageerd weer anders, maar bij mij moet het. Ik heb nu de overbrenging van een ferrari..kan onderhand in z'n 2 naar de 80 en heb bijna geen trekkracht meer over 'onderin' de versnellingen. Dus daar moet je wel ff aan denken. Rijd als bagger in bagger... Maar het oogt allemaal al veel beter (als je daarvoor gaat)....ik zou het doen, mits je nog commentaar krijgt op die rock-crawlers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst January 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2004 Originally posted by Kameel@Jan 22 2004, 01:11 De verhoging van je ophanging heeft helaas geen effect op de grondspeling, de grotere banden wèl. Dus je wint wel een paar centimeters. Scheelt weer iets. Ook is het nog eens zo dat de meeste een verhoging toepassen om grotere (hogere = grondspeling) banden te kunnen monteren. Het moet ook allemaal nog passen in het wielkassie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MugZy Geplaatst January 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2004 ok, dit is interessant: hier is wat ik zou doen met een tj'tje, net jes opgedeeld in fases: 1) geen 2.5 verhoging maar gelijk naar de 4", die zet je later waarschijnlijk toch, dus spaart het een hoop geld. ik zou kijken naar een scyjacker of een ranchokit. voor de schokdempers is de 9000 serie inderdaad wel vrij goed, maar je kan ook opteren voor een coilover kit. als rubber zou ik gaan voor 31-33" bfgoodrig M/T, als je het geld hebt kan je ook mickey thompsen of dick cepec banden leggen. een vrij goed alternatiev voor de bajaclaw is een maxxis mudzila band(zorg dat je ook een reserve wiel in de juiste maar hebt!!) en zeker niet vergeten: sleepogen voor en achter. met deze verhoging zal je waarschijlijk je tussenbak iets moeten laten zakken. de spullen die je daar voor nodig hebt zitten normaal bij een 4" kit. 2) tijd om die tussenbake verlaging in de vuilbak te gooien door een short shaft kit te intalleren. door de verhoging zijn de aandrijghoeken te grootgeworden, en dit wert opgelost door de tussenbakverlaging. maar dat is natuurlijk geen iediale oplossing. een shortshaftkit, of slip yoke eliminator lost dit op door een andere uitgang aan je tussenbak te plaatsen, een die veelkorter is, en dus de hoek weer verkleint. de kardanassen voor deze kits gebruiken meestal ooj 2 kruisjes na elkaar om de hoek verder te verkleinen. 3) bumbers en lier. veelsucses met je tj-tje, maar vergeet niet : reral jeep have leafsprings, en leafspring won the war :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst January 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2004 Originally posted by Kameel@Jan 22 2004, 01:11 Tsja Pjotr...ik ben zelf net begonnen met het uitgeven van spaarcenten voor die zooi ( zie projecten) aangezien we niet eens onze auto mogen wàssen in de straat hier, ben ik maar overgegaan om het anderen te laten doen tegen betaling. ..wat zeggie nou??mischien moeten we die bijeenkomst betreffende de polen-reis maar bij jou houden..... een stuk of 10/15 jeepers die in de straat staan en we willen allemaal weten hoe ieders motortje nou klinkt.. en als ze komen zeiken zeggen we dat we ze ff komen wassen...(gaan we eerst ff ergens rijden..) wedden dat jij voortaan je jeeppie mag wassen....als je maar belooft dat ''die vrienden van je"nooit meer langskomen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2004 LOL Darkwolf...idd...tis erg. Ik zal het ff uitleggen. Het regenwater wordt bij ons in de wijk opgevangen in speciale bassins en gebruikt om de naburige sportvelden te voorzien van water in de drogere perioden. (wanneer is dat??..maar dat terzijde) Zeep resten/olie/koelvloeistof en andere vreemde producten schijnt door de plaatselijke bioloog afgekeurd te zijn als mest-stof. Mugzy: Die SYE is idd een erg goeie manier om de problemen met de hoek op te lossen, maar volgens mij gaat hij toch niet hoger dan die 2.5 en is het dan wel een dure oplossing. (ja, Ollanders en centen.. ) Maar jou idee in totaal is wel een ideale combinatie...ik spaar nog even door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MugZy Geplaatst January 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2004 ik weet het, ik ben aan een yj equivalent bezig :-)(heel langzaam...) prijs van de sye valt best mee, die van warn komt net geen 400$ en een kardanas kan je bij iedere landbouwshop laten maken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 25, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2004 En pjort9...hoe ver staat het? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 25, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2004 Fototjes Pjotr9!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjotr9 Geplaatst March 15, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2004 zie de gallery, ze staan er op en de andere post in eeugh oudere, thanxs voor adviezen allemaal...... zie post http://forum.jeepforum.nl/index.php?showtopic=107&st=15 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.