Spring naar bijdragen

Waar Cps Aanschaffen


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Onze Jeep viel van de week een paar keer uit zonder direct aanwijsbare reen. Geen foutcodes en alles werkt prima na een herstart. Lijkt veel op de klachten veroorzaakt door de CPS. In een zoektocht naar deze sensor kom ik geen passend aanbod tegen.

Heeft iemand een tip waar deze aan te schaffen zijn tegen een reële prijs? Betreft een GC WJ van 2000 met de 4.0 liter motor.

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Eibersite!

Heb de Jeep naar Cherokee4me gebracht in Voorst. Cas heeft de CPS 'tussen andere afspraken door' voor me vervangen (thanks Cas). Was daar erg blij mee want had dit weekend de auto echt nodig. Bleek toch nog even 2 uur werk omdat de bout van de CPS muurvast zat. Dit weekend de vuurproef gehad of het uitvallen wel werkelijk de CPS was en gelukkig, 440 km gereden en geen enkel probleem meer!

Vervangen van de CPS zou eigenlijk als periodiek onderhoud moeten worden geadviseerd. Om de 150k een nieuwe. Motor hangt op een of andere manier iets meer aan gas (timing injectie/ ontsteking???) en verbruik lijkt iets minder. Daarnaast is het zoeken naar een 'speld in de hooiberg' als je niet eerder met CPS problemen te maken hebt gehad.

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even een update: Na 2 weken rijden toch weer dezelfde problemen. Na wat speurwerk op amerikaanse fora blijken aftermarket cps sensoren niet optimaal. Dus toch maar de Mopar besteld (wel bij B&S). Gemonteerd en de motor loopt weer als vanouds. Bespaar je dus zelf een hoop extra kosten en koop een originele...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...