Spring naar bijdragen

Rubicon Express Heavy Duty Veersysteem


Recommended Posts

Heb onder mijn cj 4.5 heavy duty RE veerbladen.

Nu staat in de beschrijving dat de set van 5 veerbladen voor moet en de set van 6 veerbladen achter moet.

Ik wil dat graag andersom doen. Mijn zwaarste punt zit namelijk voor. Dus wil ik de 6 veerbladen voor plaatsen en de 5 veerbladen achter plaatsen.

Wat zijn de voor en of nadelen als ik het ga omdraaien?

Gaat dat ten koste van de wegligging of wordt mijn jeep dan stugger of weet iemand iets daarover te melden?

Hoor het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Michel, ik heb wel eens veren bij eeltink laten maken en die vertelde mij ook dat het pakket met de meeste bladen achter moest,

Nu had ik hetzelfde idee als jouw om het dikste pakket voor te doen ivm gewicht, ik heb deze later toch weer omgedraaid,

Waarom heb jij het weer omgedraaid Menno? Vond jij het minder fijn rijden?

Het probleem dat ik heb is dat mijn big blok ruim 100 kg zwaarder is als een 360 amc of small blok. Dus ik heb veel meer gewicht hangen op de vooras als de meeste andere jeepers en achter heb ik nagenoeg niks hangen. Alleen de brandstoftank.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb onder mijn cj 4.5 heavy duty RE veerbladen.

Nu staat in de beschrijving dat de set van 5 veerbladen voor moet en de set van 6 veerbladen achter moet.

Ik wil dat graag andersom doen. Mijn zwaarste punt zit namelijk voor. Dus wil ik de 6 veerbladen voor plaatsen en de 5 veerbladen achter plaatsen.

Wat zijn de voor en of nadelen als ik het ga omdraaien?

Gaat dat ten koste van de wegligging of wordt mijn jeep dan stugger of weet iemand iets daarover te melden?

Hoor het graag.

De motor die Jij er in heb zitten is behoorlijk zwaar, dus een stijvere veren set aan de voorkant is geen slecht idee.

Als de achter veren te licht zijn kan je altijd naar een bedrijf in Nedeland gaan dat bladveren maakt en een extra veer blad voor het achter veer pakket laten maken. Ik zou het gewoon proberen. Bladveer paketten zijn vtij gemakkelijk te veranderen, in een pers kun je de bladen archen en in Nederland zou het niet o moeilijk moeten zijn om wat veer bladen van een CJ, XJ of YJ te vinden om zelf een veer pakket te maken dat aan jou benodigheden voldoet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie.

Ik had RE ook een reactie gestuurd maar heb nog geen reactie mogen ontvangen.

Ik zat alleen te denken aan het volgende. Als de achterkant van de jeep softer is qua vering als de voorkant. Kan dat dan van invloed zijn tijdens stevig accelereren aangezien de jeep achterwiel aangedreven is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Michel,

Ik denk dat 'ie dan wel achterover gaat hangen met dat blok van jou, wat je aan het bouwen bent. Zo'n blok heeft knap veel vermogen, waardoor je denk ik een soort van steigerend effect krijgt bij flink gas geven.

Gr. Robin

Robin,

Ik heb gelezen dat RE die veren zo heeft gemaakt omdat ze ervan uit gaan dat er jeepers zijn die achterin ook mensen meenemen en dat in combinatie met een tire carrier enz kan het wel een een flink gewicht achterin geven. Dat gewicht haal ik nooit daar ik geen tirecarrier en personen vervoer achterin. Al mijn gewicht zit voorin. Alleen al mijn motorkap weegt ruim 75 kg.

Gr Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt achter een anti wrap bar nodig om de axle wrap onder controlle te houden. Maakt niet veel uit of er achter 7 of 8 bladen zitten, met een dikke V8 gaat de neus van de achter as een heel eind omhoog komen als je een zware voet hebt. Is niet goed voor traktie en de blad veren, een goeie anti wrap bar verhelpt dat en dan kan ook redelijk zachte achter veren gebruiken voor een niet te harde vering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt achter een anti wrap bar nodig om de axle wrap onder controlle te houden. Maakt niet veel uit of er achter 7 of 8 bladen zitten, met een dikke V8 gaat de neus van de achter as een heel eind omhoog komen als je een zware voet hebt. Is niet goed voor traktie en de blad veren, een goeie anti wrap bar verhelpt dat en dan kan ook redelijk zachte achter veren gebruiken voor een niet te harde vering

Ik heb de volgende traction bar hier liggen. Dat moet dan toch goed komen waarschijnlijk?

45umjf8yi5itku7no4pk.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...