michel1972 Geplaatst November 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Heb onder mijn cj 4.5 heavy duty RE veerbladen. Nu staat in de beschrijving dat de set van 5 veerbladen voor moet en de set van 6 veerbladen achter moet. Ik wil dat graag andersom doen. Mijn zwaarste punt zit namelijk voor. Dus wil ik de 6 veerbladen voor plaatsen en de 5 veerbladen achter plaatsen. Wat zijn de voor en of nadelen als ik het ga omdraaien? Gaat dat ten koste van de wegligging of wordt mijn jeep dan stugger of weet iemand iets daarover te melden? Hoor het graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Hee Michel, ik heb wel eens veren bij eeltink laten maken en die vertelde mij ook dat het pakket met de meeste bladen achter moest, Nu had ik hetzelfde idee als jouw om het dikste pakket voor te doen ivm gewicht, ik heb deze later toch weer omgedraaid, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 (bewerkt) Hee Michel, ik heb wel eens veren bij eeltink laten maken en die vertelde mij ook dat het pakket met de meeste bladen achter moest, Nu had ik hetzelfde idee als jouw om het dikste pakket voor te doen ivm gewicht, ik heb deze later toch weer omgedraaid, Waarom heb jij het weer omgedraaid Menno? Vond jij het minder fijn rijden? Het probleem dat ik heb is dat mijn big blok ruim 100 kg zwaarder is als een 360 amc of small blok. Dus ik heb veel meer gewicht hangen op de vooras als de meeste andere jeepers en achter heb ik nagenoeg niks hangen. Alleen de brandstoftank. November 5, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Het was bij mij bij die rode jeep 6cil. Het veergedrag was niet na me zin en dat ik het omdraaide leek alles beter te staan, kwa weggedrag merkte ik niks, ik denk dat je het gewoon moet proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Michel ik heb nog pb gestuurd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Heb onder mijn cj 4.5 heavy duty RE veerbladen. Nu staat in de beschrijving dat de set van 5 veerbladen voor moet en de set van 6 veerbladen achter moet. Ik wil dat graag andersom doen. Mijn zwaarste punt zit namelijk voor. Dus wil ik de 6 veerbladen voor plaatsen en de 5 veerbladen achter plaatsen. Wat zijn de voor en of nadelen als ik het ga omdraaien? Gaat dat ten koste van de wegligging of wordt mijn jeep dan stugger of weet iemand iets daarover te melden? Hoor het graag. De motor die Jij er in heb zitten is behoorlijk zwaar, dus een stijvere veren set aan de voorkant is geen slecht idee. Als de achter veren te licht zijn kan je altijd naar een bedrijf in Nedeland gaan dat bladveren maakt en een extra veer blad voor het achter veer pakket laten maken. Ik zou het gewoon proberen. Bladveer paketten zijn vtij gemakkelijk te veranderen, in een pers kun je de bladen archen en in Nederland zou het niet o moeilijk moeten zijn om wat veer bladen van een CJ, XJ of YJ te vinden om zelf een veer pakket te maken dat aan jou benodigheden voldoet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Bedankt voor de reactie. Ik had RE ook een reactie gestuurd maar heb nog geen reactie mogen ontvangen. Ik zat alleen te denken aan het volgende. Als de achterkant van de jeep softer is qua vering als de voorkant. Kan dat dan van invloed zijn tijdens stevig accelereren aangezien de jeep achterwiel aangedreven is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst November 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Hey Michel, Ik denk dat 'ie dan wel achterover gaat hangen met dat blok van jou, wat je aan het bouwen bent. Zo'n blok heeft knap veel vermogen, waardoor je denk ik een soort van steigerend effect krijgt bij flink gas geven. Gr. Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Hey Michel, Ik denk dat 'ie dan wel achterover gaat hangen met dat blok van jou, wat je aan het bouwen bent. Zo'n blok heeft knap veel vermogen, waardoor je denk ik een soort van steigerend effect krijgt bij flink gas geven. Gr. Robin Robin, Ik heb gelezen dat RE die veren zo heeft gemaakt omdat ze ervan uit gaan dat er jeepers zijn die achterin ook mensen meenemen en dat in combinatie met een tire carrier enz kan het wel een een flink gewicht achterin geven. Dat gewicht haal ik nooit daar ik geen tirecarrier en personen vervoer achterin. Al mijn gewicht zit voorin. Alleen al mijn motorkap weegt ruim 75 kg. Gr Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 5, 2011 Je hebt achter een anti wrap bar nodig om de axle wrap onder controlle te houden. Maakt niet veel uit of er achter 7 of 8 bladen zitten, met een dikke V8 gaat de neus van de achter as een heel eind omhoog komen als je een zware voet hebt. Is niet goed voor traktie en de blad veren, een goeie anti wrap bar verhelpt dat en dan kan ook redelijk zachte achter veren gebruiken voor een niet te harde vering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2011 Je hebt achter een anti wrap bar nodig om de axle wrap onder controlle te houden. Maakt niet veel uit of er achter 7 of 8 bladen zitten, met een dikke V8 gaat de neus van de achter as een heel eind omhoog komen als je een zware voet hebt. Is niet goed voor traktie en de blad veren, een goeie anti wrap bar verhelpt dat en dan kan ook redelijk zachte achter veren gebruiken voor een niet te harde vering Ik heb de volgende traction bar hier liggen. Dat moet dan toch goed komen waarschijnlijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst November 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2011 Ik heb de volgende traction bar hier liggen. Dat moet dan toch goed komen waarschijnlijk? Yup, that'll do er Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.