Spring naar bijdragen

LPG probleem


fbuitenkamp
 Share

Recommended Posts

Ik heb een cherokee XJ uit '97, deze rijd perfect op LPG, alleen na een km of 10 á 15 schakelt hij over op benzine en knippert het lampje van de LPG 2 x. Op benzine rijd hij niet goed, hele lage toeren ( bijna afslaan ) en bokken.

Nu is de temperatuur ook vrij laag ( ca. 60 gr. ) ik heb inmiddels de temp.sensor vervangen en de thermostaat, maar geen enkel verschil.Ook gasklephuis en stappenmotor schoongemaakt. Overigens loopt hij af en toe wel goed op benzine maar meestal niet.

Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe oud de verdamper is weet ik niet, heb deze XJ pas 2 maanden, maar ik moet zeggen dat dit eigenlijk voornamelijk voorkomt bij hoge toeren, zo in de stad blijft hij wel op LPG rijden, zou het misschien ook de gasverdeler kunnen zijn?

Maar ik heb nog wel een verdamper liggen in het rek, kan het allicht even proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb je al iets gevonden?

Ik neem aan dat je G3 hebt? Wellicht 1 van de filtertjes verstopt? Bij mijn installatie (Prins) zitten 2 filters.

Eentje zit naast de solenoid op de verdamper en 1 zit in het verdeel stuk.

Als die dicht zitten schakelt het systeem over op benzine.

Of misschien een vacuum lek? Zou ook een verklaring kunnen zijn voor het slecht op benzine lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...