Spring naar bijdragen

1989 Cherokee, Andere Banden, Wat Is Max?


Recommended Posts

Ik heb een '89er Cherokee en die is momenteel bij een kennisje die de keering van de krukas gaat vervangen (schijnbaar een bekend probleem?). Nu ga ik in feb. de Carbagerun Winter Editie rijden en moet dus heel wat sneeuw en ijs trotseren.

Nu wil ik de standaard band die om de honingraatvelg zit vervangen door een wat betere band met meer grip voor in de winter. Lang niet alle kilometers zullen op asfalt zijn, sterker nog de meeste zullen dat niet zijn.

1. Welke maat en soort band kan ik hier het beste voor gebruiken?

2. Sneeuwkettingen moeten mee dus waar haal ik die voor die banden?

3. Moet ik eventueel andere velgen monteren?

4. Misschien wil ik wel een budgetlift (1 a 2 inch?) uitvoeren. Is dat slim / nuttig gezien de banden of juist minder slim en dan uiteraard waarom?

Bij voorbaat dank,

groet,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vraag is niet duidelijk.

Je wilt andere banden, andere velgen en misschien een lift.

Eerst bepalen wat je wilt qua lift, je banden (hoogte) hebben hier mee te maken.

En raar maar waar, je kettingen hebben hebben weer te maken met je (nieuw) band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom vindt je breedte belangrijk voor een winterband? Over het aglemeen voert een brede band met water op de weg slechter af en zal er dus eerder aquaplanning ontstaan. Breed staat leuk maar is niet altijd beter in dit geval.

Ik zou eerst eens gaan kijken welke maten winterbanden er voor mijn auto zijn (en leverbaar), wat wil ik uitgeven, en daarna vragen wie er ervaringen heeft met de band(en) van mijn keuze.

Overgens is een AT band ook een goeie keuze als winterband. Let wel even op, niet alle AT (M+S) banden hebben een winterband classificatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vraag was ook niet helemaal goed geformuleerd. Max was ook meer bedoeld als referentie naar de sneeuwkettingen die er ook nog moeten komen. Die gaan meestal van ... tot ..., vandaar.

Ik wil eigenlijk gewoon setje tweedehands banden die om de standaard honingraat velgen kunnen, desnoods dus andere velgen maar dat heeft niet de voorkeur. De banden die er nu om heen zitten hebben gewoon weinig profiel, dus ietsje meer / groffer profiel zou mooi zijn.

Aangezien ik de auto momenteel niet bij de deur heb kan ik niet even kijken naar de maat die eronder zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu kan ik een setje Cooper Discovery kopen, steek 114,3 maat 31 X 10 X 15. Nu heb ik, meen ik, ergens gelezen dat je 31ers prima onder een cherokee kan leggen, zeker na een liftje. Nu wil ik achter een bladveertje bijleggen om de dip te corrigeren en voor busjes plaatsen.

Is dit setje dan aan te raden of niet en zonee waarom niet?

bvd,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

na zo'n liftje kun je ze redelijk kwijt, niet makkelijk. Het ligt aan de ET waarde van je velg of je er een beetje mee wegkomt, maar ik zou voor een setje 30inch gaan. Past een stuk makkelijker, (met zo'n lift hardstikke prima) en als je toch geen zwaar terrein in gaat zou ik geen grotere banden er onder zetten. Mijn Cherokee is 7,5cm verhoogd, en heb er 32 inch onder zitten. Dit gaat NET, maar houd niet echt over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik 30/9.50 op mijn XJ-Baby-wagoneer. Fedima's liepen achter af en toe aan in het terrein. Met een kleine lift(shackle en highjacker achter en puck voor) niet meer. Groter zou ik niet gaan. Ik gebruik nu 30/9.50 AT voor algemeen gebruik met diezelfde kleine lift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...