Spring naar bijdragen

The Kick Adventure Travel


The Kick
 Share

Recommended Posts

kick.adv.trav.png

In de vele jaren dat ik door Europa reis, onderweg naar en van de evenementen, ben ik door diverse mooie gebieden gereden waar ik nog wel eens een tijdje zou willen vertoeven met m'n Jeep.

Dus die gebieden eens uitgeplozen en de nodige info en bezienswaardigheden verzameld. Vervolgens gekeken of daar wat routes te rijden zijn, waarmee je een week of zo bezig kan zijn. Het is niet de bedoeling om heftige off-road-routes te gaan rijden, maar kleine verharde en onverharde weggetjes die van dorpje naar dorpje gaan.

Tijdens het uitzetten van de routes, kom ik regelmatig leuke kronkelweggetjes tegen die langs de oever van een rivier lopen. Ik heb de bronnen van enkele rivieren eens opgezocht en een route langs de oevers gemaakt, tot dat deze uitmond in een andere rivier (Moezel-route) of in de zee (Maas-route).

Van de routes die ik klaar heb, ben ik ook wat weekend-trips aan het maken.

Vrijdag heen, zaterdag een route rijden en zondag weer terug (zie 21-22-23 oktober / Route Ardennen).

Ik heb al een aardige verzameling routes, waarvan er al een paar gereden zijn. Zoals: Haute-Alpes, Pyreneeën, Haut-Jura, Maas-route naar Inor en nog zo wat. In voorbereiding zijn o.a. routes in de Ebbe, Vogezen, Pyreneeën, Lorraine en de Eifel. Op mijn website staat een volledig overzicht (regelmatig update).

Zo af en toe, als ik weer eens zin heb om er met m'n Jeep op uit te trekken, zoek ik een route uit en prik dan een datum. Vervolgens meld ik dat ook op dit Jeep Forum, om te zien of er nog liefhebbers zijn om mee te gaan.

Want iedereen is welkom om mee te rijden !!!

Om niet verward te worden met diverse clubs, heb ik mijn activiteiten maar een naam gegeven:

THE KICK ADVENTURE TRAVEL

bewerkt door The Kick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie heb ik de routes voor mezelf gemaakt, omdat het aanbod zeer beperkt is in de gebieden waar ik graag rijden wil. Dus als ik zin heb om ergens een route te rijden, dan kan ik nu uit eigen voorraad putten. Soms zijn er liefhebbers om mee te gaan en soms niet. Het route book en de bestanden voor de navigatie zijn dan alleen beschikbaar voor de Jeepers die een tour meerijden.

De snelwegen zijn vermeden en de routes gaan altijd via de legale wegen en paden. Mocht door een gewijzigde verkeerssituatie een deel van de route niet toegankelijk zijn, volg dan de aanwijzingen ter plaatse op en/of navigeer naar het volgende punt.

Er zitten soms ook onverwachte leuke situaties in de routes.

Zo ben ik al op een boeren erf op bezoek geweest, terwijl ik daar helemaal niet zijn moest.

Een paar maal een afgesloten weg, omdat een boer in dat gebied zijn koeien liet grazen.

Ook leuk was in La Cluse, een dorpje in de Alpen, waar het straatje smaller was dan m'n Jeep.

In de Jura stond ik met m'n Jeep opeens in de achtertuin van een landhuis.

Een beetje avontuur ... je komt altijd weer op de goede route uit.

bewerkt door The Kick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hans,

Ik sprak laatst de burgemeester van La Cluse (hij dreigt klant bij me te worden): volgende keer dat je komt zal-ie je persoonlijk welkom heten. Z'n zoon en schoondochter hebben er overigens een alleraardigste chambre d'hôtes!

Wanneer kom je weer langs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...