The Dominator Geplaatst June 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2005 Hi, Onder mij CJ7 liggen een T-150 bak gekoppeld aan een DANA 20 tussenbak. Na het monteren van volgende onderdelen kan ik niet meer schakelen - Nieuwe koppelingsplaat - Nieuwe druklager - Nieuwe drukgroep Daarna de overige onderdelen van de aandrijflijn terug geplaats. Alles ging voorspoedig en zonder (veel) kracht te hoeven zetten konden alle onderdelen gemonteerd worden. Even de Jeep laten draaien om alle olie rond te gooen (tussenbak gereviseerd) en daarna vol enthousiasme ingestapt om een proefritje te maken. Helaas, wanneer ik wil schakelen kijg ik alleen het bekende "tandenpoets" geluid. Naar mijn mening word er dus niet voldoende ontkoppeld bij het intrappen van het koppelings pedaal. (pedaal druk ook erg zwaar weg / nieuwe drukgroep??) Nu heb ik de stelschroef voor de koppeling uitgedraaid naar bijna max. (dus zo lang mogelijk gemaakt) maar nog steeds geen resultaat. Als iemand een idee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag, want ik kom er niet meer uit :-( Bedankt alvast!! Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud cj5 Geplaatst June 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2005 Originally posted by The Dominator@Jun 6 2005, 12:14 Hi, Onder mij CJ7 liggen een T-150 bak gekoppeld aan een DANA 20 tussenbak. Na het monteren van volgende onderdelen kan ik niet meer schakelen - Nieuwe koppelingsplaat - Nieuwe druklager - Nieuwe drukgroep Daarna de overige onderdelen van de aandrijflijn terug geplaats. Alles ging voorspoedig en zonder (veel) kracht te hoeven zetten konden alle onderdelen gemonteerd worden. Even de Jeep laten draaien om alle olie rond te gooen (tussenbak gereviseerd) en daarna vol enthousiasme ingestapt om een proefritje te maken. Helaas, wanneer ik wil schakelen kijg ik alleen het bekende "tandenpoets" geluid. Naar mijn mening word er dus niet voldoende ontkoppeld bij het intrappen van het koppelings pedaal. (pedaal druk ook erg zwaar weg / nieuwe drukgroep??) Nu heb ik de stelschroef voor de koppeling uitgedraaid naar bijna max. (dus zo lang mogelijk gemaakt) maar nog steeds geen resultaat. Als iemand een idee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag, want ik kom er niet meer uit :-( Bedankt alvast!! Robin <div align="right">← nou lekker dan heb hetzelfde maar dan na ombouw 6 naar 8 cil, wil dus ook niet ontkoppelen, heb de bak er net weer er onderuit! als ik het gevonden heb hoor je het!! ben benieuwd! gr Ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Dominator Geplaatst June 6, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2005 Is het mogelijk dat ik de koppelingsplaat heb omgedraaid? Of zou dit met geen mogelijkheid passen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2005 Soms past het wel. Of dat bij jou CJ ook zo is, weet ik echter niet. Wat ik wel weet, is dat een nieuwe koppeling met nieuwe drukgroep normaal gesproken juist lichter te ontkoppelen is! Er zit dus duidelijk iets verkeerd. Ik zou er niet teveel mee "trutten", maar gewoon de handel weer demonteren.. Waardeloos, dat zeker, maar naar mijn mening de enige methode om je probleem te verhelpen! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2005 op de koppelings plaat staat flywheelside als dit naar achterstaat geen ontkoppeling en dus kraken suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst June 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2005 heb je een mechanische of een hydraulische koppeling? (t-150 is waarschijnlijk mechanisch ) Heb dergelijk probleem ook op mijn vorige cj gehad maar was hydraulische koppeling en kon daar wat aan bijstellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Dominator Geplaatst June 6, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2005 Het is idd een Mechanische koppeling. Iedereen bedankt alvast! Morgen gelijk maar beginnen met de demontage van de aandrijflijn, en kijken of het probleem hem idd in de koppelingsplaat zit. Ik houd jullie op de hoogte!! Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2005 en oplettten dat achter de koppelings vork het kogeltje er nog inzit en het veertje voor de vork op z'n plaats te houden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Dominator Geplaatst June 8, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2005 De koppelingsplaat zat iig achterstevoren :-s Flywheel side naar de leesbare kant gericht. Even omgedraaid en begonnen met terug bouwen van het geheel, hopelijk vanavond klaar! Wanneer hij schakelt zien jullie me iig verschijnen op All Amercian Wheels. Als je wil weten naar welke Jeep je moet zoeken, kan je de website bekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2005 nice..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2005 weer een probleem de wereld uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2005 Geweldig werk, dit doe je volgende keer niet meer verkeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2005 Gefeliciteerd..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Dominator Geplaatst June 8, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2005 Haha, dit doe ik idd NOOIT meer verkeerd. Schakelen wil weer lukken, zijn 1 en 2 tenminste. 3 en achteruit is nog tandenpoetsen,maar dat zal afstellen zijn. Helaas was de tijd weer (te) snel voorbij dus zaterdag de finishing touch. (kan ik gelijk gaan rijden. Allemaal bedankt voor de hulp!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.