Spring naar bijdragen

Schakelen :no:


Recommended Posts

Hi,

Onder mij CJ7 liggen een T-150 bak gekoppeld aan een DANA 20 tussenbak.

Na het monteren van volgende onderdelen kan ik niet meer schakelen no.gif

- Nieuwe koppelingsplaat

- Nieuwe druklager

- Nieuwe drukgroep

Daarna de overige onderdelen van de aandrijflijn terug geplaats.

Alles ging voorspoedig en zonder (veel) kracht te hoeven zetten konden alle onderdelen gemonteerd worden.

Even de Jeep laten draaien om alle olie rond te gooen (tussenbak gereviseerd) en daarna vol enthousiasme ingestapt om een proefritje te maken.

Helaas, wanneer ik wil schakelen kijg ik alleen het bekende "tandenpoets" geluid.

Naar mijn mening word er dus niet voldoende ontkoppeld bij het intrappen van het koppelings pedaal. (pedaal druk ook erg zwaar weg / nieuwe drukgroep??)

Nu heb ik de stelschroef voor de koppeling uitgedraaid naar bijna max. (dus zo lang mogelijk gemaakt) maar nog steeds geen resultaat.

Als iemand een idee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag, want ik kom er niet meer uit :-(

Bedankt alvast!!

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by The Dominator@Jun 6 2005, 12:14

Hi,

Onder mij CJ7 liggen een T-150 bak gekoppeld aan een DANA 20 tussenbak.

Na het monteren van volgende onderdelen kan ik niet meer schakelen no.gif

- Nieuwe koppelingsplaat

- Nieuwe druklager

- Nieuwe drukgroep

Daarna de overige onderdelen van de aandrijflijn terug geplaats.

Alles ging voorspoedig en zonder (veel) kracht te hoeven zetten konden alle onderdelen gemonteerd worden.

Even de Jeep laten draaien om alle olie rond te gooen (tussenbak gereviseerd) en daarna vol enthousiasme ingestapt om een proefritje te maken.

Helaas, wanneer ik wil schakelen kijg ik alleen het bekende "tandenpoets" geluid.

Naar mijn mening word er dus niet voldoende ontkoppeld bij het intrappen van het koppelings pedaal. (pedaal druk ook erg zwaar weg / nieuwe drukgroep??)

Nu heb ik de stelschroef voor de koppeling uitgedraaid naar bijna max. (dus zo lang mogelijk gemaakt) maar nog steeds geen resultaat.

Als iemand een idee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag, want ik kom er niet meer uit :-(

Bedankt alvast!!

Robin

<div align="right">

nou lekker dan heb hetzelfde maar dan na ombouw 6 naar 8 cil, wil dus ook niet ontkoppelen, heb de bak er net weer er onderuit!

als ik het gevonden heb hoor je het!!

ben benieuwd!

gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms past het wel. Of dat bij jou CJ ook zo is, weet ik echter niet. Wat ik wel weet, is dat een nieuwe koppeling met nieuwe drukgroep normaal gesproken juist lichter te ontkoppelen is! Er zit dus duidelijk iets verkeerd.

Ik zou er niet teveel mee "trutten", maar gewoon de handel weer demonteren.. Waardeloos, dat zeker, maar naar mijn mening de enige methode om je probleem te verhelpen!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De koppelingsplaat zat iig achterstevoren :-s

Flywheel side naar de leesbare kant gericht.

Even omgedraaid en begonnen met terug bouwen van het geheel, hopelijk vanavond klaar!

Wanneer hij schakelt zien jullie me iig verschijnen op All Amercian Wheels.

Als je wil weten naar welke Jeep je moet zoeken, kan je de website bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...