pedro.rr Geplaatst September 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2011 Welke Dana 44 assen passen onder een xj, hier mee doel ik op het Diff huis dat bij een XJ links zit (bestuurders kant ) . Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst September 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2011 daar ben ik ook naar het zoeken, maar nog niets gevonden (ook niet heeel erg hard gezocht) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2011 D44 van een FSJ heeft diff aan de bestuurders kant (drivers drop) maar is een low pinion, is niet veel sterker als een D30 HP. Ford heeft wel HP D44's onder de F-series gehad, geen idee hoe je weg komt met de breedte..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2011 (bewerkt) Hier een paar links die duidelijkheid geven. Tis niet zomaar plug en play. Kost wat tijd , moeite en geld. Tevens wat uitdagingen bij de jaarlijkse apk. http://www.cherokeef...e-1997-xj-7052/ http://www.jeepforum.com/forum/f11/wagoneer-axles-642628/ http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=1054999 http://www.jedi.com/obiwan/jeep/d44swap.html Veel meer mogelijkheden zijn er niet. September 17, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst September 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2011 Ok, das duidelijk. Geen D44 dus Teveel werk, om het passend onder een xj te krijgen. Hoe zit het met een achter as van een grand 5.9, die heeft de zelfde breedte toch ? En is ook een D44, en heeft de diff center zitten + schijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2011 Ok, das duidelijk. Geen D44 dus Teveel werk, om het passend onder een xj te krijgen. Hoe zit het met een achter as van een grand 5.9, die heeft de zelfde breedte toch ? En is ook een D44, en heeft de diff center zitten + schijven. Is een d44 met aluminium center deel, geen echte upgrade. Voor dat geld kun je denk ik beter naar een ford 8.8 kijken en je voordiff upgraden met sterkere steekassen. Wat voor banden wil je eronder zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst September 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2011 Mijn idee is om er 33ers in eerste instantie op te doen, misschien nog iets groter maar dat ligt aan de ruimte die ik kan krijgen in de wielkasten. Heb er nu ongeveer 4inch lift op zitten. De XJ wordt alleen offroad gebruikt, kilometers zal hij niet maken. Maar is dat alu center deel nou zo slecht? Het idee is om er een spool in te zetten, rij er toch niet mee op de weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2011 De XJ wordt alleen offroad gebruikt, kilometers zal hij niet maken. Pak je toch de Ford assen, breedte is dan geen issue..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst September 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2011 De breedte ben ik niet bang voor, maar de prijzen alleen wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2011 De breedte ben ik niet bang voor, maar de prijzen alleen wel Hou er wel rekening mee dat er steeds meer terreinen zijn die eisen dat je voertuig apk gekeurd moet zijn. Zou zonde zijn als je straks je xj klaar heb gemaakt en dat je dan een aantal terreinen niet mag betreden daar je auto niet apk gekeurd. Ik heb lang met 33 inch fedima's gereden onder mijn xj met een 6.5 inch verhoging. Zelfs dan raakten de banden de fenders bij het inveren. Heb toen ook een stuk van mijn fenders en wielkasten moeten verwijderen. De dana 30 HP vooras heeft het lang goed gehouden. Ging pas kapot toen ik van de stanaard 3.07 overbrenging naar een 4.56 overbrenging ging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pedro.rr Geplaatst September 22, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2011 Ben al wezen kijken naar ford 8.8 assen, maar daar zijn er niet veel van. Wat betreft de apk geen probleem, laat hem toch niet keuren. Rijdt het meest in Furstenau en daar is geen apk plicht, daar hoeft hij alleen apk waardig te zijn Mocht er een rit zijn met apk waar ik heen wil, neem ik de straat Cherokee wel mee. Leg er dan wel even de mudzilla`s op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.