Spring naar bijdragen

Stuurstang


cherokeechief
 Share

Recommended Posts

Een vraag over "Het" sturen in een '86 GW.

Na het vervangen van :

- Fusee kogels (4x)

- Wiellagers (4x)

- stablisatorstangen rubbers (allemaal) -> polyurethane

en controleren van :

- speling op telescopische stuurstang u-joint bovenaan (geen speling).

blijft er dat wazige gevoel int stuur, hij stuurt prima maar je moet altijd eerst door het spelingsniveau heen die wordt afgegeven door die rare lap onderaan de telescopische stuurstang, net voor het stuurhuis.

Is er een makkelijkere oplossing (lees geld), dan een nieuwe Borgeson stuurstang http://www.bjsoffroad.com/CartGenie/prod-466.htm

met 2 U-Joints ? En, al zou ik dat doen, kan ik er dan vanuit gaan dat die 10 graden spelling naar L+R ook echt weg is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vraag over "Het" sturen in een '86 GW.

Na het vervangen van :

- Fusee kogels (4x)

- Wiellagers (4x)

- stablisatorstangen rubbers (allemaal) -> polyurethane

en controleren van :

- speling op telescopische stuurstang u-joint bovenaan (geen speling).

blijft er dat wazige gevoel int stuur, hij stuurt prima maar je moet altijd eerst door het spelingsniveau heen die wordt afgegeven door die rare lap onderaan de telescopische stuurstang, net voor het stuurhuis.

Is er een makkelijkere oplossing (lees geld), dan een nieuwe Borgeson stuurstang http://www.bjsoffroa...ie/prod-466.htm

met 2 U-Joints ? En, al zou ik dat doen, kan ik er dan vanuit gaan dat die 10 graden spelling naar L+R ook echt weg is..

Hoi,

Ik heb een nieuwe set gemonteerd gekocht bij B&S in tiel

12-4010.jpg

Zit de speling niet in het stuurhuis, deze is af te stellen boven op het huis.

Foto-FYE6XNYH.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx voor de tip G.Bear !

Heb net eens de "procedure" doorgenomen in t TSM, dus, stuurhuis onder de auto uit, en dan maar eens gaan meten met een digitale draaimomentsleutel met een bereik van 0 - 30 Nm :whistle: .. haha, die heb jij zeker standaard in je toolbox ??

Misschien is er nog een andere optie om dit nauwkeurig te meten ?

Volgens de TSM moet ik tussen de 0,5 & 0,6 toevoegen en onder de 2,0 Nm gecombineerde toevoeging moet blijven. Las ook dat het eventueel in het wormasdruklager (leuk woord) kan zitten ?

De nieuwe 'Rag' is inmiddels besteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net t (stuur) wiel uitgevonden. Had ook speling in het stuur, vrije slag naar beide kanten. Stuurstang die via die ( nieuwe ) rubberen flexplate ( rag ) de wormas in het stuurhuis bedient was duidelijk niet spelingsvrij verbonden met pitman arm. Afstellen kon niet meer. Dus nieuw ( gereviseerd ) stuurhuis erop, was helaas nog erger nu. Dit stuurhuis kon wel wat strakker maar ook dan was er veel vertraging in de reaktie.

Als je beide stuurhuizen los had en je draaide aan de ingaande as was duidelijk zichtbaar een een ruime vrije slag eer de uitgaande as de pitmarm bewoog. Dus terug voor een ander wederom gereviseerd stuurhuis. Deze reageerde direkt, nu eronder gebouwd en de wagen stuurt perfect.

Nu de pomp gelijk gereviseerd, ook maar gelijk de poelie vervangen, wel een dure grap. Maar beter dan half werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...