Spring naar bijdragen

Ik Wil Een Grand Cherokee Kopen


Jeep Belgie
 Share

Recommended Posts

Hallo

Ik wil eigenlijk een jeep grand cherokee gaan kopen dat zal zo eind dit jaar begin volgend jaar worden.

Ik wil zowieso een diesel, ik vind de grand cherokee een super mooie wagen maar als ik het zo lees is de jeep wel gevoelig voor allerlei kwalen en de diesels zijn volgens mij helemaal niet zo goed.

Dus ik zou graag wat tips willen hebben waar ik op moet letten met het kopen van een diesel

bij voorbaat dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 2.7L diesel van een WJ is eigenlijk van mercedes. Tenminste als je de grand vanaf 2000 tot 2005 bedoeld.

De Mercedes motor heeft niet heel veel problemen, enige wat nogal eens voorkomt zijn de injectoren die gaan lekken, ben je hier op tijd bij dan is dit relatief eenvoudig te herstellen. Wacht je te lang dan zitten ze helemaal vast gebakken in de motor en is het een elende om ze weer los te krijgen.

Verdere kwalen zijn hier voldoende beschreven maar zijn niet afhankelijk van de motor.

> Assen zingen/kraken

> Stoelverwarming

> Blend doors

> Stuurbekrachtiging lekkage

Ik vergeet vast nog iets, maar dan heb je een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 2,7 is dus van mercedes maar die is toch vanaf 2003 en daarvoor is er de 3,1 TD als ik het goed gezien had toch?

Hoe merk of zie je dat de injectoren lekken?

> Assen zingen/kraken

> Stoelverwarming

> Blend doors

> Stuurbekrachtiging lekkage

zijn dit duure kwalen als je deze dingen wil laten repareren?

Ben zelf niet heel erg handig zeg maar. :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, een Jeep rijd je niet omdat het zo'n goedkope auto is. Die reparaties zijn allemaal duur tot zeer duur, afhankelijk van wat en waar je dat laat doen en hoe er mee omgegaan is in het verleden.

Mijn Jeep heeft op dit moment last van een verslijtende koppeling in de tussenbak, onderdeel kost dik €900,- . Blenddoors repareren kan op een goedkope manier (geloof iets van €300,-) of de officiële (lees dure <€1000,-)) manier, enz. Lees je in hier op het forum en bedenk dan of je dat kan en vooral wil opbrengen. Zoek iig een Jeep waarvan de historie bekend is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die stoelverwarming is op 15 minuten te fixen met een spreekwoordelijke hamer en een beitel... ;)

Een Jeep is zeer betrouwbaar, en ik ben er zeker van als je hem éénmaal in orde hebt gezet dat hij die BMW X5 nog 30 jaar zal overleven...

Je moet niet zo'n hoge pet ophebben van die BMW's , die zijn ook maar gemaakt van staal en plastic hoor.

En in je jeep zit net dezelfde electronica als in die BMW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welja, no big deal in feite.

Een stoelverwarming is niet meer dan een draad die opgewarmd wordt door de stroom die erdoor gaat lopen. die draad ligt kriskras in de mousse en zo krijgt je kont warm. Maar, ,na verloop van tijdje gaat die draad wel ergens doorkraken, vooral aan de kant waar je met je bil de zetel eerst raakt bij het instappen. Als de draad onderbroken is, dan loopt er geen stroom meer en is je kont koud.

Om dit te fixen, rekent de Jeep-stealer een fortuin, terwijl een handige harry dit fixt op 15 min. met een soldeerbout.

De stoelverwarming is heus niet hèt probleem hoor. Ik zou me eerder zorgen maken over lawaaierige diff's, blend doors en tussenbakproblemen. die zijn niet zomaar eventjes met een brico-toolbox te fixen... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blenddoors zijn plastic kleppen die onder het dashboard in de HVAC unit zitten. Ze regelen de temperatuur in je wagen door te 'blenden'. Blenden is een engels woord voor 'mixen' ... Zo heb je bijv. blended whisky, welke gemixt is door allerlei soorten bij elkaar te kappen, en dan heb je de single malts die maar één soort bevatten.

Welnu, die doors blenden dus warme en koude lucht, om aan meneer de 21° te geven die hij vraagt en aan mevrouwtje bijv. 23°.

Na verloop van tijd, begint het plastic onder de hevige hitte en de extreme koude te lijden, en breekt het doortje af van de motoras waarmee het open en dicht wordt gestuurd door de computer. Dan is het naar de vaantjes.

Dan komt oom chrysler om je spaarcenten... ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok maar wist niet dat jeep van chrysler was dacht dat het een op zichzelf staand merk was namelijk JEEP.

Want chrysler is toch overgenomen door lancia dus moet dus straks mijn onderdelen bij de lancia dealer gaan bestellen dan wordt oom chrysler dus tante lancia :lol: :lol:

Maar dat is door een handige harry wel te fixen ipv de dealer te spekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neenee, chrysler is overgenomen door de FIAT groep.

Lancia is een product dat gemaakt wordt door de fiat groep.

een jeep was vroeger een produkt dat gemaakt werd in de chrysler fabrieken, naast de dodges en de chryslers.

In Brugge is garage Terminus (Mercedes dealer en Jeep/dodge/chrysler) nu gestopt met deze laatste en verkoopt nog enkel mercedes. Als ik nu iets nodig heb moet ik naar garage Deboo (Fiat, Lancia, Alfa romeo) en daar vind ik wel mijn gerief.

De vroegere 'pur sang' Jeep garages van vroeger, die enkel Jeep/chrysler/dodge deden, doen dat nu nog, maar met Nissan erbij en Kia.

conclusie: het wordt een zootje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een methode om achter het dashboardkastje een gat te zagen en eea zo te fixen, da's de goedkope methode en niets mis mee. Wil je het op de officiële manier doen gaat heel het dashboard eruit, is ietsje duurder ;) Nogmaals, als je zulke auto's koopt zal alles eraan relatief duur zijn. Voordeel in dit geval is dat er een clubje enthousiasten zijn die je er graag mee kunne helpen tegen schappelijke tarieven. Ben je ervan overtuigd dat de dealer de enige is die er verstand van heeft, wordt het hebben van een JEEP een dure hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee daarom ben ik ook lid geworden van het forum om info op te doen en te kijken of er hier inderdaad mensen zijn die kunnen helpen en tot nu toe vind ik dit forum al een succes.

Vind het gewoon een mooie wagen maar moet nauurlijk ook wel een beetje praktisch denken dus zodoende. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...