Spring naar bijdragen

Geklop Boven In Linker Deurstijl


Unlimited
 Share

Recommended Posts

Ik heb een JK Unlimited, van 05/11, een redelijk nieuw exemplaar dus nog.

Sinds kort heb ik last van een vreemd geklop op slechtere wegen, meer bepaald in de linker deurstijl, boven de bevestiging van de gordel.

Ik ben zelf al op zoek geweest naar de oorzaak, maar heb de specht (of zo) tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Iemand ervaring hiermee?

Grtjs,

Mil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug naar de dealer, das toch garantie?

'klopt'.

Probleem is dat ik de komende weken geen tijd kan maken om langs te gaan, en ik wordt een beetje dol van, is net naast mn oor. Als ik het zelf kan oplossen, ben ik er misschien sneller van af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit je dak wel goed vast.. Die draaidingen boven je hoof voornamelijk. Ik heb ook eens gereden zonder die schroefeinden en dan rammelt je dak de hele tijd.

Misschien geen slecht idee, de draadingen in kwestie zitten erin, maar ik zal ze nog ns extra aandraaien. Ben benieuwd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien geen slecht idee, de draadingen in kwestie zitten erin, maar ik zal ze nog ns extra aandraaien. Ben benieuwd!!

niet helemaal gelukt, het is wel minder, maar nog niet helemaal gedaan. Ik zal de vijzen van de hardtop ook eens aandraaien. En anders de isolatietape, en op n vrije dag ns naar de dealer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het geluid begonnen nadat dat deel van je hardtop eraf is geweest?

Klinkt meer als dat deze er niet helemaal goed op zit, onder 'spanning'.

Zou hem er een keer afhalen, zit ook een afstandhouder op deze moet plat liggen.

Wat betreft vaster draaien, volgens mijn handleiding moet je door draaien tot hij klikt, maar dit doet hij bij mij niet.

Weet niet of dit bij 2011 model is verandert, zijn nu ook in kleur v.d. Jeep toch?

Bij mij zit ook wel wat 'leven' in,vraag mij ook af of de rolkooi zwaar genoeg is tegen torderen.

Heb zelf een 2drs. en bij mij past die niet altijd gelijk helemaal lekker (haal regelmatig de hardtop eraf)

Voor mij is dit dan ook een bekend 'probleem'.

Maar mijn hardtop heb ik er extra bijgekocht + is de JK bijna 4 jaar ouder.

Als het je blijft storen, terug naar dealer, er is zat voor betaald om een beetje service te verlenen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het geluid begonnen nadat dat deel van je hardtop eraf is geweest?

Klinkt meer als dat deze er niet helemaal goed op zit, onder 'spanning'.

Zou hem er een keer afhalen, zit ook een afstandhouder op deze moet plat liggen.

Wat betreft vaster draaien, volgens mijn handleiding moet je door draaien tot hij klikt, maar dit doet hij bij mij niet.

Weet niet of dit bij 2011 model is verandert, zijn nu ook in kleur v.d. Jeep toch?

Bij mij zit ook wel wat 'leven' in,vraag mij ook af of de rolkooi zwaar genoeg is tegen torderen.

Heb zelf een 2drs. en bij mij past die niet altijd gelijk helemaal lekker (haal regelmatig de hardtop eraf)

Voor mij is dit dan ook een bekend 'probleem'.

Maar mijn hardtop heb ik er extra bijgekocht + is de JK bijna 4 jaar ouder.

Als het je blijft storen, terug naar dealer, er is zat voor betaald om een beetje service te verlenen toch?

Ik kan me eigenlijk niet juist meer herinneren wanneer het begonnen is, maar de voorste dakpanelen zijn er inderdaad al wel een paar keer af geweest. Na de laatste keer dat ik ze teruggeplaatst had, was het wel even minder, maar het is daarna terug verergert.

Wat het doordraaien tot het klikt betreft, daar is me niks van gezegd, maar dat zal ik ns moeten nakijken in de handleiding.

ik ga zowiezo wel ns terug naar de dealer, ik heb binnenkort wel ergens een dagske vrij. Ik laat nog iets weten.

Bedankt voor al de reacties trouwens!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me eigenlijk niet juist meer herinneren wanneer het begonnen is, maar de voorste dakpanelen zijn er inderdaad al wel een paar keer af geweest. Na de laatste keer dat ik ze teruggeplaatst had, was het wel even minder, maar het is daarna terug verergert.

Wat het doordraaien tot het klikt betreft, daar is me niks van gezegd, maar dat zal ik ns moeten nakijken in de handleiding.

ik ga zowiezo wel ns terug naar de dealer, ik heb binnenkort wel ergens een dagske vrij. Ik laat nog iets weten.

Bedankt voor al de reacties trouwens!!

Heb dit weekend mijn hardtop er weer opgezet sinds 4mnd met softop gereden te hebben.

Kraakt nu nog eigenlijk aan alle kanten, moet nog zijn goede plek vinden, denk ik.

Dit doet hij ook bij bochten enz. maar op de snelweg is hij toch stiller als de softop bij boven de 100km/p.uur.

Denk dat ik hem binnenkort er opnieuw opzet, maar dan eerst alle rubber inspuit met rubbervet, hielp vorige keer ook iets.

Succes !!

PS rij je er ook mee in het terrein? Zijn ze tenslotte voor gemaakt, JCN heeft een leuke academy volgend weekend.

Zie www.jeepclub.nl , dit terrein is ook goed voor standaard Jeeps. Kan zelf helaas niet.

Is altijd gezellig, je leert er veel en goed voor je voetuig kennis. Groet Roo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt uit de stijl te komen maar komt van het sluitwerk. Probeer eens wat isolatieband om het beugeltje van de deursluiting aan de carrosserie te draaien. (5 wikkelingen). Helpt bij mij al jaren.

Ladies and gentleman, we have a winner!!!

Ik heb na een aantal andere dingen geprobeerd te hebben heb ik de isolatietape gepakt, rond de sluiting gedraaid, en jawel, het wonder is geschied, gedaan met het vervelende geklop!!!!!!!!

Daar dient het Jeepforum dus voor, tips and tricks die echt werken!

Ergens zou je denken, dit zou toch niet mogen met een bijna nieuwe auto, maar het is een blijft een Jeep natuurlijk. Langs de andere kant, bij welk ander merk kan je nog zoiets oplossen met 8 centimeter isolatietape?

Go Jeep!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dit weekend mijn hardtop er weer opgezet sinds 4mnd met softop gereden te hebben.

Kraakt nu nog eigenlijk aan alle kanten, moet nog zijn goede plek vinden, denk ik.

Dit doet hij ook bij bochten enz. maar op de snelweg is hij toch stiller als de softop bij boven de 100km/p.uur.

Denk dat ik hem binnenkort er opnieuw opzet, maar dan eerst alle rubber inspuit met rubbervet, hielp vorige keer ook iets.

Succes !!

PS rij je er ook mee in het terrein? Zijn ze tenslotte voor gemaakt, JCN heeft een leuke academy volgend weekend.

Zie www.jeepclub.nl , dit terrein is ook goed voor standaard Jeeps. Kan zelf helaas niet.

Is altijd gezellig, je leert er veel en goed voor je voetuig kennis. Groet Roo.

Momenteel hebben we nog geen softtop, maar als dat er ooit van komt zal ik je tips wel onthouden, bedankt voor je reactie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...