Spring naar bijdragen

Elektronische Ontsteking Cj5 V8 - Doen Of Niet?-


Fr@nk
 Share

Recommended Posts

Ik heb een CJ5 '73 V8

hij rijdt op gas, nu heb ik mij laten vertellen door iemand met een Porsche dat een elektronische ontsteking ideaal is

Wie heeft hier een mening/advies over en waar moet ik op letten

Elektronische ontsteking is beter zeggen ze. Tevens heb je veel keuzes in een elektronische ontsteking. Je hebt ze tegenwoordig al compleet regelbaar. Deze worden dan afgesteld elke 200 toeren.

En zo is er altijd wel iets wat beter is.

Heb je het nodig of heb je problemen met je huidige setup? Als het voorheen op de oude manier goed ging waarom dan veranderen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elektronische ontsteking is beter zeggen ze. Tevens heb je veel keuzes in een elektronische ontsteking. Je hebt ze tegenwoordig al compleet regelbaar. Deze worden dan afgesteld elke 200 toeren.

En zo is er altijd wel iets wat beter is.

Heb je het nodig of heb je problemen met je huidige setup? Als het voorheen op de oude manier goed ging waarom dan veranderen.

Als je het gepruts met contactpuntjes moe bent kan een HEI een hele verademing zijn. Daarvoor hoeft echt niet meteen een geavanceerd volledig instelbaar computercontrolled electronisch $ysteem voor geïnstalleerd te worden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op ebay.com heb je voor $59,50 + $55,00 verzendkosten een HEI onsteking kleur zwart verkoper skipewhite.

een hei onsteking geeft 20.000 volt meer dan een origenele onsteking. ik zelf heb ook een v8 304 met lpg erin en een hei onsteking. bevalt mij prima. kunnen ook nog beter tegen vocht dan een origenele.

en als je er een wilt kopen. koop er dan meteen 2. is goedkoper als je ooit eens de verdelerkap rotor en bobine los moet kopen

post-1818-0-69678700-1314818250_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het gepruts met contactpuntjes moe bent kan een HEI een hele verademing zijn. Daarvoor hoeft echt niet meteen een geavanceerd volledig instelbaar computercontrolled electronisch $ysteem voor geïnstalleerd te worden....

Dat zeg ik ook niet. Schrijf dat er keuzes zijn.

Tis net zoals met verhogen. Je kan voor een setje gaan van 300 euro of 3000 euro. Wat jij wil.

Is op elektronisch gebied hetzelfde. Niemand zet zijn jeep op de bank. Dus weten de mensen ook niet wat elke aanpassing van graden met je blok doet en hoe het blok zich verhoudt. Velen denken dat hun jeep perfect loopt maar vaak blijkt dit niet helemaal te kloppen vanwege de verschillen in ontstekingstijdstippen bij bepaalde toeren.

Elektronisch is in ieder geval beter en je kan zelf kiezen voor wat voor set je gaat. Van basic tot geavanceerd..

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hallo allemaal,

Na het lezen van de voorgaande berichten ook een HEI kneuter geworden..alleen zit HEI er nog niet in omdat ik eerst wil weten hoe ik dit geval moet monteren.

Uit de beschrijving kom ik niet helemaal, althans wat het vacuum deel betreft, je moet de stand van de vacuum noteren??? (

4.
Note the exact position of the vacuum advance canister. Put a reference mark on the engine or firewall so that the new distributor may be easily installed in the same position.

hoe??

er gaat een imbusje in zover ben ik gekomen wat bedoelen ze in HEImelsnaam.. iemand raad dan graag

groet Pat

(overigens heb ik dezelfde leverancier als moddervreter genomen: Skipwhite, goeie lui alleen kwam er via de Douane nog zo'n € 25.-- bij voor Griekenland dus kwam ie totaal op ongeveer € 135.--)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee hoeft niet allen de oude verdeel kap even laten zitten poelie op tdc zetten dus 1 cilinder hoogste stand dan zie je onder de oude onsteking de rotor op de goede stand staan

zo niet nog een rondje draaien dat de poelie op tdc staat dan de onsteking eruit pakken en de HEI op de zelfde plaats terug zetten je weet dan waar je rotor stond zit je al aardig in de buurt van het goede tijdstip

wat in de beschrijfing bedoelt word is dat je vacuum canister niet ergens tegen aan gaat lopen met draaien zalk maar zegge

su6

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...