Spring naar bijdragen

Beste Positie Shackle


Recommended Posts

Ben wat aan het rommelen met mijn shackles. De standaard bij een 4.5 inch veerpakket geleverde RE shackles zijn goed maar vanwege de lengte merk ik verschil in de stabiliteit.

Nu ben ik dus zelf wat shackles gaan maken die wat korter zijn als de huidige 13 cm van hart oog tot hart oog. Ik heb nu shackles gemaakt die van hart tot hart bijna 9 cm zijn.

Nu heb ik een paar vragen.

Wat is de beste hoek voor het plaatsen van een shackle voor. De 1 heeft het over 25 graden en de ander weer over een hoek tussen de 35 en 45 graden?

Klopt het dat hoe rechter de shackle staat hoe stugger de rit wordt?

Zo staan mijn shackles nu.

0n47mflbstnuvrhd0npy.jpg

zkqftenh4a5e1e6kotpe.jpg

Hoor of zie graag foto's van anderen hoe bij jullie de shackles voor staan van je cj.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn weten:

moet een shackle zo staan dat er genoeg ruimte is om de veer compleet in de laten veren.

Stel je veerblad is 75 cm gemeten langs de kromming (wat dus de maximale lengte kan worden) en 70 cm gekromt (rechte lijn tussen de twee bevestigingen) dan moet de shackle zo staan dat bij vol ingeveerd ( vlakke veer dus ) de shackle bijna maximaal naar achteren staat.

Als je de shackle te ver naar voren zet zal hij geen slag meer kunnen maken om ver genoeg in te veren, als hij te ver naar achteren staat kun je niet genoeg uit veren ( dan hangt het veerblad te snel aan de shackle op maximale lengte )

Hopeljk duidelijk zo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heel duidelijk.

Alleen ben ik erachter gekomen dat mijn jeep niet zo heel erg geschikt is voor het rijden in het terrein. ( wist ik al een beetje). Nu moet ik de shackle zo plaatsen dat ik op de weg de beste rijeigenschappen heb. De kans dat ik het terrein geregeld zal bezoeken is niet zo heel groot.

Hoe moet de shackle dan staan? Dit ook ivm het voorkomen van caster problemen vooras.

Het beste is geen shackle verhoging heb ik gelezen maar dat gaat bijna niet op als je jeep redelijk gelift is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even flexen en je weet het.....

Bij inveren mag de shackle niet het inveren beperken (maw, je moet slag overhouden)

Bij uitveren mag je shackle niet in één lijn met de veren komen (ivm doorslaan)

Ab,

Jij hebt zelf shackles gemaakt. Hoe lang heb jij die gemaakt van hart oog tot hart oog?

Gr

Michel

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok bedankt.

Geen probleem met inveren?

Heb jij ze nagenoeg recht staan of ook onder een hoek van een x aantal graden?

Geen problemen, heb ze wel na de eerste keer flexen een stukje verplaatst.

Heb niet naar een hoek gekeken, heb de positie proefondervindelijk bepaald (zie post #4). Ondertussen is de hoek na ruim een jaar alweer veranderd door het inzakken van de veren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...