Spring naar bijdragen

Hoe Weet Ik In Welke Stand De 4X4 Staat


Darneviel
 Share

Recommended Posts

Hallo

Sind vandaag in het bezit van een cherokee 2.8 crd ltd uit 2003 automaat

Als ik met de hendel schakel tussen 2 en 4 wielaandrijving hoor ik wel schakelen in de tussenbak ( denk ik )

maar zie geen lampjes in welke stand hij staat wat volgens het boekje zou moeten.

Is dit normaal?

Teven zegt mijn ingeboude navigati cd defekt zou iemand mij aan andere cd's kunnen helpen?

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Hallo

Sind vandaag in het bezit van een cherokee 2.8 crd ltd uit 2003 automaat

Als ik met de hendel schakel tussen 2 en 4 wielaandrijving hoor ik wel schakelen in de tussenbak ( denk ik )

maar zie geen lampjes in welke stand hij staat wat volgens het boekje zou moeten.

Is dit normaal?

Teven zegt mijn ingeboude navigati cd defekt zou iemand mij aan andere cd's kunnen helpen?

Groeten Peter

Lampjes op je dashboard branden dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als geen van de lampjes het doet, zal er waarschijnlijk ergens een storing in de kabels zitten of een stekker achter je dashboard los. Al je zekeringen gechecked?

Als het goed is staan de standen op het handvat van je pook aangegeven. Helemaal naar voren is 4x2, dan naar achteren 4x4 parttime, dan 4x4 full time en dan 4x4 low.

De schakeling is mechanisch dus die zou het altijd moeten doen, tenzij de kabel van je pook naar de tussenbak los is. Dit kun je makkelijk controleren door even onder je auto te kijken. Die is bij mij een keer los geschoten. Zit vast geklemd met een waardeloze plastic bushing dus dit zou ook nog kunnen. Zou ook verklaren waarom je lampjes niet gaan branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote kans dat het aan de transfer case position switch ligt. Goed zelf te vervangen, ik heb het bij de KJ vanaf boven gedaan (vanuit het interieur).

Ga voor de zekerheid wel even langs de dealer, want bij een serie KJ's was hier een terugroepactie voor. De kabels en de switch worden dan vervangen. Was ongeveer een jaartje terug toen dit tegelijkertijd met de airbag-recall meegenomen werd. Veel informatie is hier niet over bekend gemaakt, omdat het niet gaat om een recall ivm veiligheid.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...